Scheur in de bovenkant van de aqaurium

R

Richard0162

Guest
Beste,

Wei weet dat ik hier nog iets van kan maken/ repareren.... Helaas ben ik zo DOM geweest om de aqaurium op tetillen aan de hals.... Baal hier ook flink van....


Is dat nog terepareren dichtmaken met kit ? Ben echt een leek hierin.

Foto's toegevoegd.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Richard

Fluval.jpg


Fluval1.jpg


Fluval2.jpg
 
Tubetje secondenlijm of glaslijm . op de naad.
 
Hmm zit die dekruit er aan vast gekit? Of zit die los (moet je altijd door dat gat werken?)

Vervangen is lastig omdat het een uitsnede heeft.

Ik zou de bak half leeg laten lopen,
heel die bovenplaat eruit snijden,
Van de restanten van die plaat 1x 5cm brede strip snijden,
Strip erin lijmen van voor naar achter,
48 uur wachten en weer afvullen.

Voordeel is dat je meer werkt ruimte hebt en je kunt er nog steeds een glasplaat overheen leggen voor bijvoorbeeld huisdieren.
 
Hoi,

De bak is normaal tot de bovenkant gevuld , dit voor het effect. Het glas is gekit.

Fluval.jpg


Fluval1.jpg


Fluval2.jpg
 
Tubetje secondenlijm of glaslijm . op de naad.

Dan lijkt mijn dat dit aan de onderkant gedaan moet worden ? En de bak moet dan helemaal leeg gemaakt worden ? Heb dit nooit gedaan en ben hier een leek in.

Gr

Richard
 
Nee. hoor. zou zo in de naad kunnen lopen. allee zorgen dat er niet in het water valt. 7 cm er uit, dan bakje laten drijven, waar het in kan vallen.
 
Nee. hoor. zou zo in de naad kunnen lopen. allee zorgen dat er niet in het water valt. 7 cm er uit, dan bakje laten drijven, waar het in kan vallen.

En dan moet ie weer lekdicht zijn ? Baal er wel van want is de aqaurium van me zoontje en die heeft er 2 jaar geleden flink voor gespaard ( hij 25% en ik 75% betaald en de visjes van zijn oma gekregen).
 
Hij hoeft toch niet helemaal vol. , hou je het 2 cm lager.
 
Even heel wat anders, sorry dat ik me ermee bemoei, maar dat water ziet er heel vies uit, is het echt zo bruin/groen als op de foto? Hoe vaak verversen jullie het water?
Sterkte met de reparatie, ziet er eng uit!
 
Het water is wat donker ivm het vullen.... Normaal 1 keer in de week 20% ververs ik.
 
Lekt de scheur? in dat geval lijkt het me dat je het waterpeil een paar cm onder de dekplaat houdt. Is misschien niet zo mooi.
Of repareer de scheur met een rups siliconenkit of uitslijpt met een dremel en vult met epoxy.
 
Terug
Bovenaan