Wat is er nieuw

Schijfzalmachtige?

Jeffryintveld

New member
Lid geworden
13 november 2025
Leeftijd
42
Ik heb deze twee vissen kunnen redden via via, zitten tijdelijk in mijn aquarium dat ik al aan het afbreken was wegens een nieuw bak die er komt. Maar ik kan maar niet vinden wat deze soort precies is, het lijken op Schijfzalmen, maar kan nergens een foto vinden wat er op lijkt. sorry voor de foto kwaliteit maar ze zijn erg schichtig op het moment. Als iemand interesse in ze heeft ook, laat het mij weten!

Bijlagen

• 20251113_211520.jpg
    20251113_211520.jpg
    461.8 KB · Weergaven: 18
  • 20251113_211800.jpg
    20251113_211800.jpg
    196.8 KB · Weergaven: 18
Daar lijkt het inderdaad op ik mis alleen het rode in de staart en rugvin wel een beetje, kan door de stress komen?

Helaas zijn de mijne al weg omdat de hujeta's trek hadden.

Ze moeten eigenlijk wel echt met minimaal 6 anders gaan ze zich verstoppen ipv rondzwemmen is mijn ervaring

Ik zie zwaar gestreste vissen, maar een beetje rood schijnt wel door.

Onderaan wel maar bovenop en achter niks, en op de foto lijkt het meer oranje dan rood, misschien toch een ander visje? Of houd de camera mij voor de gek

Daar lijkt het inderdaad op ik mis alleen het rode in de staart en rugvin wel een beetje, kan door de stress komen?

Helaas zijn de mijne al weg omdat de hujeta's trek hadden.

Ze moeten eigenlijk wel echt met minimaal 6 anders gaan ze zich verstoppen ipv rondzwemmen is mijn ervaring
Ik heb nog helaas niemand kunnen vinden helaas voor ze.

De foto's waren ook genomen vlak nadat ik ze in de bak had geplaatst.

Hier in Wormerveer bij mauies hadden ze er laatst nog een aantal, misschien kun je er een paar scoren om ze te vergezellen, best leuke visjes net mini piranha's als ze eten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan