Schimmel blue dream garnalen?

  • Onderwerp starter De Groote Pauwel
  • Startdatum

D

De Groote Pauwel

Guest
Sinds enkele dagen had ik zo wat subtiele witte vlekjes gezien op mijn blauwe garnalen, maar merk nu dat het erger en erger wordt en er nu al meerdere zijn aangetast. Had online gelezen dat voorzichtige dosering (1 ml per 20 liter) met sera tremazol zou kunnen helpen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee of is er een beter medicijn om dit te behandelen?
Ik heb reeds ESHA 2000 en ESHA exit liggen, andere medicatie zou ik moeten gaan halen.
 

Bijlagen

  • IMG_1828.JPG
    IMG_1828.JPG
    106.9 KB · Weergaven: 103
  • IMG_1829.JPG
    IMG_1829.JPG
    92.4 KB · Weergaven: 100
  • IMG_1830.JPG
    IMG_1830.JPG
    99.1 KB · Weergaven: 107
Ik denk dat het een parasiet is en daarover staat in dit topic iets te lezen dus vergelijk de foto s eens als je wil:

 
IMG_1831.JPG
IMG_1833.JPG
IMG_1837.JPG
 
Ik zie niet echt die bewegende wormen die besproken worden bij de parasiet en het is ook meer bijna over het hele lichaam doen zo het kroontje op het hoofd. Enig idee wat het zou kunnen zijn als het dit niet is?
 
ALs ik online kijk, lijkt het mij eerder vorticella, maar hier is zeer weinig informatie over te vinden qua behandeling...
 
Ja daar lijkt het inderdaad ook op.
 
Weet u hoe je dit best behandeld? Ik zou beginnen met alle garnalen te vangen en ze een zoutbad te geven. Daarna eventueel ook hun en de hele bak behandelen met API general cure. U nog suggesties of toevoegingen?
 
Hier nog een topic waar het niet gelijk duidelijk is en waar medicatie wordt besproken.

 
Ik heb er geen ervaring mee en zou zelf even andere reacties afwachten.
 

Terug
Bovenaan