Schimmel, bodemrot of iets anders


Moerasslak

Active member
Lid geworden
10 juni 2019
Berichten
29
Leeftijd
28
Beste,

20200419_171814.jpg
20200419_171750.jpg

20200419_171704.jpg

Ik heb dit aquarium ongeveer 8 a 10 weken in laten draaien en kreeg na een paar weken deze oranje bende in de bodem en erop, ook aan de plantwortels ging het helemaal aan hechten. Ik ben het al weken aan het weg halen maar het komt telkens terug. Ik het begin had ik er 2 vlokjes(echt heel weinig) voer in gedaan voor de slakken die erin zaten. Precies daarna ontstond dit namelijk. Heb daarna geen voer erin gedaan maar het bleef terugkomen. Op een moment dacht ik dat het verdwenen was en heb ik garnalen toegevoegd. Ik voer ze met biologisch voer pas een aantal weken na dat ze in de bak zaten. Ik doe dat in een bakje zodat het voer niet overal in het aquarium komt. Maar nu sinds een paar dagen zit dat oranje spul overal in de bodem heb ik het idee en ik vraag me af hoe ik hier vanaf kom en of het schadelijk is voor mn garnalen..
Iemand enig idee waar ik mee te maken heb?
 
Dat komt omdat deze bodem veel ijzer bevat. De website van JBL geeft meer uitleg over de bruine laag, kijk maar onder hun FAQ. Het is als het goed is niet schadelijk voor je planten en ook niet voor je garnaaltjes en slakken.
 
Oke thanks ga meteen kijken!
 
Gevonden en denk dat het inderdaad hierom gaat.
Je bent geweldig dank u nogmaals voor je reactie merethe!!
 
Graag gedaan :) Veel plezier met je nieuwe aquarium!
 

Terug
Bovenaan