Wat is er nieuw

Schimmel op baby cory

ricosiano

Well-known member
Lid geworden
21 september 2020
Leeftijd
37
Wij zagen vanochtend een van de kleine cory's in ons 'baby'-bakje rondzwemmen met schimmel op zijn of haar hoofd.

Wat is dit en wat kan ik eraan doen? Moet ik de hele bak met iets behandelen of alleen deze vis?

Voor nu even apart gezet.
20210215_113348.jpg

Ik geef die weinig kans.
Je kan die in een aparte bak zetten met wat Esha2000, maar meer kan je niet doen denk ik.

Ik geef die weinig kans.
Je kan die in een aparte bak zetten met wat Esha2000, maar meer kan je niet doen denk ik.
Goed, probeer ik dat. Ook ESHA in de bak doen waar hij uit komt dan maar?

Wat kan de oorzaak zijn? Waterwaardes zijn goed (geen ammonia of nitriet) en die bak wordt om de 1 a 2 dagen ververst. Teveel organisch voer?

Ik voer 2x per dag baby artemia van eigen kweek.

Wij zagen vanochtend een van de kleine cory's in ons 'baby'-bakje rondzwemmen met schimmel op zijn of haar hoofd.

Wat is dit en wat kan ik eraan doen? Moet ik de hele bak met iets behandelen of alleen deze vis?

Voor nu even apart gezet.
Bekijk bijlage 319272
Corydorassen zijn gevoelig voor schimmel. Bij lichte beschadigheden op de slijmhuid kan dit al voorkomen. Je kan, dat zou ik willen adviseren, een behandeling met Cerpofor Alparex kunnen geven. Dat zou ik eerder doen dan Esha2000. Dat spul heb ik niet zoveel vertrouwen in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan