Schimmel op spiderwood


S

Selinatetra

Guest
Hallo!
Ik heb 5 weken geleden een stuk spiderwood gekocht. Alles helemaal goed voorbereid en ik wist dat er zo ongeveer 2 weken een soort slijmlaag omheen zou zitten. Helemaal prima maar.... Nu is het 5 weken verder, bijna 6 en mijn hout ziet er niet zo best uit. Ik heb een 120l bak en de waterwaardes zijn perfect...het lijkt zelfs ook alsof er allemaal mini kleine slakjes uitkomen die dus ook ineens in mijn aquarium zitten... Heb alle planten uitgeplozen toen ik ze er nieuw in deed. Weet iemand of ik hier wat aan kan doen? :help:

IMG_20180924_152431.jpg


IMG_20180923_221820.jpg
 
Schimmel op dit hout is normaal en kan geen kwaad. dat trekt wel weg. Volgens mij heb jij de Anubia in de bodem staan en deze mag niet met de wortelstok in het grind overigens.
 
De plant ligt op het grind dus dat is zeker zeker niet het probleem heb hem al 3 jaar doet het prima. Dat het weggaat zegt de winkel ook constant maar dat gebeurt dus niet en die schimmel vreet het hout aan.
 
Het duurt de ene keer langer dan de andere keer en je moet het even de tijd geven. Je kan het eraf borstelen maar de kans is erg groot dat het terugkomt.
 
Oke dankjewel. Maar het vreet het hout aan waardoor er nu een gat in zit. Dat gaat maar door. Te zien op 2e foto die ik stuurde. Als dat zo door gaat valt dat stukje er gewoon af.
 

Terug
Bovenaan