Schimmel rond de bek?


kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
266
Leeftijd
40
Locatie
Delft
Ik heb 1 zwaarddrager vrouw met een witte vlek rond haar bek. Kan dit schimmel zijn?

y4mTOhScgoXpztasTyQPlY_NpuHDjirXuwvA0I3jMp8Q8twh2CH8uQCJTVmtEQDeeTQnaShfU4ipd3mhDf3gZew5IrVAhKHfQ3AYYN_KkplHZSp1z7OuqFGhEEm26MR2Daw-xyyX4TQdN4yzP3wSGll1uUDqpZmUf6KY8U4qEIVzQXXZo6wVKwlt3ghYDRGdYyg
 
Vreemd ging wat mis schijnbaar.
y4mTOhScgoXpztasTyQPlY_NpuHDjirXuwvA0I3jMp8Q8twh2CH8uQCJTVmtEQDeeTQnaShfU4ipd3mhDf3gZew5IrVAhKHfQ3AYYN_KkplHZSp1z7OuqFGhEEm26MR2Daw-xyyX4TQdN4yzP3wSGll1uUDqpZmUf6KY8U4qEIVzQXXZo6wVKwlt3ghYDRGdYyg
 
Ah, gelukkig :)
 
Vis ziet er goed uit naar mijn idee. Neem aan dat water waardens en alles goed is voor de vis.

Vissen gaan soms meer slijmhuid aanmaken wat er een beetje wittig uit ziet. Dit is een teken dat hij zich aan het verdedigen is tegen allerhande gespuis. Dit is moeilijk te zien nav foto.

Als je twijfel of vis gaat veel schuren of ander raar/ziek gedrag vertonen kun je met zout aan de gang. Dit remt bacterieen en doet wat met eventuele parasieten. Volgens mij kunnen zwaarddragers goed tegen zout.

Apart zetten met vers water zelfde tempratuur als je aquarium met luchtpompje of filtertje en voeg zout toe of elke dag een zoutbadje.

– zout: 5 g/l over 24 tot 48 uur of 30 tot 50 gram per liter water gedurende twee minuten;

Zout in water en even goed roeren met een garde zodat alles opgelost is. Maakt niet elke welk merk zout als maar zonder jodium is. Staat op verpakking.

Als vinnen/staarten echt gaan rafelen en/of bek gaat misvormen, dikke witte aanslag, uitpuilende ogen dan weer posten.
 

Terug
Bovenaan