JoostG
Well-known member
- Lid geworden
- 20 december 2020
- Leeftijd
- 35
Ik heb massale uitval in mijn nieuwe school rasbora's. Ik denk schimmel, kan iemand dit bevestigen? Enkel de Rasbora's lijken het te hebben. Otocinclussen en koppel Trichogaster lalius hebben nergens last van.
Deze week 22 stuks gehaald, leken gezond en aten goed. Zaterdagochtend weg gegaan en zojuist thuis gekomen, aantal doden uit mijn skimmer kunnen vissen en een aantal verzwakte vissen uit kunnen vissen. Goed de pest in...
Deze week 22 stuks gehaald, leken gezond en aten goed. Zaterdagochtend weg gegaan en zojuist thuis gekomen, aantal doden uit mijn skimmer kunnen vissen en een aantal verzwakte vissen uit kunnen vissen. Goed de pest in...
- Wat is je bakmaat ?
90x45x45 - Hoelang draait de bak ?
maand of 7-8 sinds herstart. - Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ?
Vanavond nog niet gedaan. - Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
Biomaster 250t, 900 L/U - Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
Elke week 50-70% - Om welke vis(sen) gaat het ?
Rasbora Galaxy - Wat zijn de medebewoners ?
Zie hierboven. - Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
Nee - Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
Lijkt op schimmel, zie foto's. Ze zijn versuft en degene die er het slechts aan toe was leek ook lucht te happen. - Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
Net geconstateerd, niks dus. - Hoelang heeft / hebben de vis(sen) het al ?
Weet ik niet zeker, ik heb het niet gezien maar mogelijk heb ik ze gekocht terwijl ze al ziek waren. - Heb je de vis(sen) al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
Sinds begin deze week. - Heb je een foto van de symptomen?
Ja 🙂
Bijlagen
Laatst bewerkt: