Scholenvisje voor open aquarium


StenH

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2017
Berichten
63
Leeftijd
33
Goedenavond,

ik ben op zoek naar een scholenvisje. Ik heb een superfish 80, zwaar beplant. Bestand bestaat uit 7 corydoras trileneatus + koppel apistogramma borreli + een leger crystal reds.

Voorkeur gaat uit naar een soort die wat hoger zwemt, maar die niet springt aangezien ik geen afdekplaat heb (en die ook niet wil).

Leuk, actief gedrag vind ik belangrijker dan uitbundige kleuren. Ik ben benieuwd naar suggesties!

groet, Sten
 
Kun je uitleggen waarom?
Omdat ieder vis die een beetje aan het oppervlak zwemt, ook zal springen.
Dat is in de meeste gevallen hun manier van eten pakken.
En zelfs al doen ze dat niet, dan nog is maar een klein beetje schrikreaktie genoeg om ze overboord te doen gaan.
 
Omdat ieder vis die een beetje aan het oppervlak zwemt, ook zal springen.
Dat is in de meeste gevallen hun manier van eten pakken.
En zelfs al doen ze dat niet, dan nog is maar een klein beetje schrikreaktie genoeg om ze overboord te doen gaan.
Oke, dat klinkt aannemelijk. Misschien dat een soort voor de middenlaag dan een beter idee is. Zolang het maar geen soort is die veel in de onderste laag zwemt.
 
Voor blauwe tetra geldt midden boven lagen. het is een zeer geliefde aquariumvis uit de Characidae familie.
 
Nannostomus soorten zwemmen ook bovenin en zijn over het algemeen geen springers. Ik zou banger zijn dat een Corydoras een keer overboord vliegt als ze adem halen aan het oppervlak. Schrikken kan altijd, daarom zelf ook niet zo'n fan van open bakken, maar dat is dan een risico wat je neemt.
 
Heb al 3 jaar corydoras, maar nog nooit eentje overboord gegaan. Ademhalen lijkt niet echt een probleem. Wel een enkel garnaaltje en een enkele vuurneon kwijtgeraakt doordat ze overboord gaan, maar dat is uitzondering.

Die nannostumus lijkt me super. Over de marginatus vind ik in sommige engelse bronnen dat ze kunnen springen. Maar lang niet elke bron geeft dit aan. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
 
Ik heb de Hyphobressicon colombianus gehad. Bij mij zaten ze ook vooral bovenin, maar springen deden ze bij mijn weten niet. Het kan ook goed zijn dat ze bovenin zaten omdat in het midden een school grote maanvissen zat :D

Erg mooie visjes, wel een vrij gevoelige soort, maar als je Apisto's goed kunt houden, moet dit ook wel lukken :)
 

Terug
Bovenaan