School Boesemani in Rio 450


D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Berichten
705
Locatie
Hoofddorp
Website
www.instagram.com
Hoeveel Boesemani regenboogvissen zou ik verantwoord kunnen houden in een Rio 450 met netto ongeveer 400 liter.
Ik heb er nu 5 in een meter bak en die gaan over naar het 150 cm aquarium.

Kan er nog wat bij?

Er komen 2 JBL 1502 filters op.
 
Wat leuk! Prachtige vissen, groot fan! Ik heb zes boesemani regenbogen in een rio 450. Drie man, drie vrouw. Mij is bij aanschaf geadviseerd dat dat een mooi aantal is, ook omdat ze nog groeien (tot uiteindelijk 15 cm maar daar doen ze jaren over om dat te bereiken). Ik weet niet in hoeverre dat advies klopt, maar ik weet wel dat de groep van 6 het hier prima doet (wonen hier sinds oktober 2020). Zo is er bijvoorbeeld een duidelijke vriendschap (en soms ook concurrentie) tussen twee mannetjes. Maar ook de drie mannen zitten soms bij elkaar te chillen. Ik ervaar ze als zeer verdraagzaam en vriendelijk naar elkaar, en ook naar andere vissoorten.

Over de capaciteit van je filter, dat lijkt mij helemaal prima. Ik zie dat de vissen bij mij goed gebruik maken van de ruimte. Vooral de mannen. Dat zou voor mij een argument zijn om er niet teveel te nemen. Maar wat 'te veel' is, dat weet ik niet. Het ligt er ook erg aan wat je erbij in hebt zitten. Ik heb dus ook geen goed antwoord op je vraag, helaas. Hopelijk weet iemand anders het! Ik ben nu ook benieuwd naar het antwoord!

Je kunt altijd overwegen om het eerst een poos aan te kijken met je huidige vissen, hoe zij reageren op de extra ruimte, en dan kun je later altijd nog besluiten om bij te plaatsen.
 
Hoeveel Boesemani regenboogvissen zou ik verantwoord kunnen houden in een Rio 450 met netto ongeveer 400 liter.
Ik heb er nu 5 in een meter bak en die gaan over naar het 150 cm aquarium.
Ik vond net dit topic over het samenstellen van visbestanden, per bakmaat: https://aquaforum.nl/threads/visbestanden-per-bakmaat.52925/
Als je even door scrollt naar 'vanaf 150 cm' en dan het kopje 'Australië' kom je op de suggestie van een school van 15x Boesemani i.c.m. 9x Tateurndina ocellicauda

Ligt er dus ook aan wat je erbij in hebt, maar volgens dit topic zou je er, ruimtetechnisch gezien (neem ik aan), op 150 cm dus 15 'mogen' houden.
 

Terug
Bovenaan