"Schoolgedrag?"

  • Onderwerp starter aquariumhoudertje
  • Startdatum

A

aquariumhoudertje

Guest
Hallo iedereen!

Ik heb het gevoel dat dit een domme vraag is, maar stel deze toch liever. Ik heb op dit moment 11 neon tetra's in mijn aquarium zitten. Dit zijn dus schoolvisjes, maar vertonen niet echt schoolgedrag. Ze zwemmen eigenlijk meestal rustig van elkaar weg of naar elkaar toe, alsof het 11 individuen zijn. Op de ene site lees ik dat dit gezond is, omdat scholenvisjes vooral in school zwemmen als ze zich bedreigd voelen. Op andere sites lees ik juist dat dit een teken is dat de school te klein is. Hebben jullie raad voor mij? Bedankt alvast!
 
Het gedrag van de vissen jouw aquarium is mede afhankelijk van de overige aanwezige vissen en de inrichting. 11 neons is een goed aantal om te kunnen scholen.
Bij veel schoolvissen zie je het bij jou getoonde gedrag , er is geen gevaar dus hoeven we niet te scholen.
 
Vissen scholen alleen als er gevaar is (roofvissen) want een eenling valt niet op in de massa, in de natuur zwemmen z eook niet constant in een school, dat is dus heel normaal en niks mis mee
 
Bedankt voor jullie antwoord, dan weet ik dat ik niet direct iets fout doe, ik was al even bang! :)
 

Terug
Bovenaan