Schoonmaakploeg bij dwergkogelvissen


Jelle Touwen

Well-known member
Lid geworden
11 maart 2013
Berichten
1,897
Locatie
wageningen
Hallo allemaal,

Ik ga dit weekend mijn eerste schooltje van 20 dwergkogelvissen halen. Ik heb ervaring met schoutedeni, fahaka en mbu maar nog nooit dwergjes gehad. Ik weet van de andere soorten dat het rommelige eters zijn, er dwarrelt net zoveel rond als dat er gegeten wordt. Is dat met dwergkogels ook zo? In dat geval haal ik er namelijk direct een groepje kuhli bij om mij en het filter te helpen de boel een beetje netjes te houden.

Foto's van de bak zijn te vinden in mijn fotoboek.
 
Zou ik wel doen. Het zijn minder erge slopers als veel andere kogels. ik heb zelf ook de colomesus asellus en de F8 kogels gehad, die maakte veel meer rotzooi dan de dwergjes. Maar het blijven een soort kleine kinderen qua eten inderdaad. Groepje pangio erbij is een goed idee .
 
Wat een grappige beestjes, die pangio kuhli! Gaan die samen met ancistrus, of wordt dat knokken omdat ze allebei op de bodem leven?
 
Wat een grappige beestjes, die pangio kuhli! Gaan die samen met ancistrus, of wordt dat knokken omdat ze allebei op de bodem leven?

Zitten elkaar niet in de weg, ancistrus zoekt een wat groter hol op, vrijwel altijd op de grond, 'Kuhli' zitten in smalle kieren en scheuren, verstoppen zich waar maar kan, als er aan de oppervlak goede verstopplekken zijn, zitten ze daar. Houdt er wel rekening mee dat ancistrus een voertablet wel eens in zijn geheel wil claimen, zorg dat er dan ook ergens voedsel te vinden is voor de kuhli.
 

Terug
Bovenaan