schuilplaats grote algeneter


V

voogie

Guest
Beste lezer,

sinds kort heb ik twee grote algeneters (15-20cm) overgenomen van een vriend van mij. echter heb ik geen grote schuilplaats voor deze twee en merk dat zij toch vaak onder de planten gaan zitten (die ze zelf ook kaal vreten)
echter vroeg ik mij af of iemand goede tips heeft om hier iets voor te kopen/maken.
volgens mij mag niemand hier reclame maken voor een merk/bedrijf, maar ik zou hier toch mee geholpen worden

zelf zat ik er aan te denken om een rioleringspijp te kopen en door midden te zagen, om deze vervolgens in mijn aquarium te leggen.

alle tips zijn welkom!
 
bloempotje doormidden:) stuk hout waar ze onder/achter kunnen.
rioolpijp inderdaad.
 
Of creatief met leisteen en aquariumkit :) en zodoende een grot maken... Wat hout zou ik er zowiezo indoen als je dat al niet hebt, want sommige hebben het zelfs nodig om aan hout te schrapen als voeding, spijsvertering...

Bovengenoemde tips zijn ook heel erg goed :)
 
Ik heb aardig wat hout in mijn aquarium, daar hangt die van mij (ook zo'n 20cm) altijd aan/onder/op.
 
Een buisje van PVC is wel het goedkoopst, wil je het een beetje mooi maken dan kun je hem insmeren met siliconen lijm en er zand over heen strooien.
 
Gaan ze eraan knagen,niet zo gezond,he.
 
Neem aan dat je een grote bak hebt. Zou een mooi stuk hout (of paar stukken) zodanig neerzetten dat ze hieronder kunnen hangen.
Of paar leistenen als grot gaan rangschikken. Ik heb zelf op allebei de manieren schuuilplekken gemaakt .
Zorg er ook voor dat de plekken een stukje van elkaar af zijn.

Om te voorkomen dat ze verder aan je planten gaan knagen , kun je ze veel groenvoer geven....spruitjes, andijvie, kool...ed even kort koken. Tabletten met spirulina etc.
 

Terug
Bovenaan