Lvms
Well-known member
- Lid geworden
- 29 juli 2023
- Leeftijd
- 68
Dank jeIk gebruik vaak een lege ijsbak en daar past net iets meer in en werkt ook heel goed.
Dank jeIk gebruik vaak een lege ijsbak en daar past net iets meer in en werkt ook heel goed.
Nee er is onlangs niets veranderd ,wel nieuwe lampen en co2 ( drukfles ) . Dat is het enige wat anders is verdraait de bak nu ongeveer een jaarKaamlaag (want dat is het) afvoeren en met de komende tijd eventueel dagelijks 1/3 deel waterverversen moet je je kaamlaag er wel onder krijgen. Heb niet het hele draadje voor ogen, maar heb je onlangs iets veranderd? Planten verwijderd? Bak anders ingericht? Vissen toegevoegd? En onlangs mag je best ruim nemen.
Kaamlaag kun je ook verwijderen met keukenpapier trouwens.
Dank je ,ik ben nu met een beker de bellen er aan het uitscheppenHet lost zich uiteindelijk ook vanzelf op.
Van mij hoef je niet zoveel water in en uit te doen, vind ik geen hobby maar zwoegen.
Luchtbellen (zuurstof, CO2 of anderszins) blijven uitsluitend aan de oppervlakte als het gas niet direct kan ontsnappen. Met andere woorden: er zit iets 'vettigs' (eiwitten of dergelijke) in het water dat het ontsnappen van het gas verhindert. Zelf zou ik een skimmer installeren en voldoende (d.w.z. meer dan nu) waterwissels uitvoeren. En op zoek gaan naar de bron, natuurlijk. 😉Wat er veranderd is is dat ik nieuwe lampen heb en de planten assimileren en veel zuurstofbellen loslaten ,dit gebeurd dan waarschijnlijk ook s nachts als de lampen uit zijn ,wil het graag snappen en voorkomen
Dank voor je reactieIk heb dit ook gehad, bij mij waren de belletjes alleen een stuk kleiner, waardoor het op schuim leek. Sinds ik een skimmer heb, heb ik er geen last meer van
Wat volgens mij kan is dat door meer licht en co2 de planten sneller groeien en daardoor meer stoffen uitstoten waardoor de bacteriecultuur zich hierop moet aanpassen.Nee er is onlangs niets veranderd ,wel nieuwe lampen en co2 ( drukfles ) . Dat is het enige wat anders is verdraait de bak nu ongeveer een jaar
Dank je wel voor de info ,dit heb ik al meer gehoord de afgelopen dagen ,ik blijf gewoon scheppen en de laag weghalen .Wat volgens mij kan is dat door meer licht en co2 de planten sneller groeien en daardoor meer stoffen uitstoten waardoor de bacteriecultuur zich hierop moet aanpassen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.