Wat is er nieuw

Schuimlaag op water

Kaamlaag (want dat is het) afvoeren en met de komende tijd eventueel dagelijks 1/3 deel waterverversen moet je je kaamlaag er wel onder krijgen. Heb niet het hele draadje voor ogen, maar heb je onlangs iets veranderd? Planten verwijderd? Bak anders ingericht? Vissen toegevoegd? En onlangs mag je best ruim nemen.

Kaamlaag kun je ook verwijderen met keukenpapier trouwens.
 
Het lost zich uiteindelijk ook vanzelf op.
Van mij hoef je niet zoveel water in en uit te doen, vind ik geen hobby maar zwoegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
Kaamlaag (want dat is het) afvoeren en met de komende tijd eventueel dagelijks 1/3 deel waterverversen moet je je kaamlaag er wel onder krijgen. Heb niet het hele draadje voor ogen, maar heb je onlangs iets veranderd? Planten verwijderd? Bak anders ingericht? Vissen toegevoegd? En onlangs mag je best ruim nemen.

Kaamlaag kun je ook verwijderen met keukenpapier trouwens.
Nee er is onlangs niets veranderd ,wel nieuwe lampen en co2 ( drukfles ) . Dat is het enige wat anders is verdraait de bak nu ongeveer een jaar
 
Het lost zich uiteindelijk ook vanzelf op.
Van mij hoef je niet zoveel water in en uit te doen, vind ik geen hobby maar zwoegen.
Dank je ,ik ben nu met een beker de bellen er aan het uitscheppen
 
Goed wat je maar leuk vind kun je dan niet ook met het uitgeschepte water een soort van testje er op uit voeren misschien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
Wat er veranderd is is dat ik nieuwe lampen heb en de planten assimileren en veel zuurstofbellen loslaten ,dit gebeurd dan waarschijnlijk ook s nachts als de lampen uit zijn ,wil het graag snappen en voorkomen
Luchtbellen (zuurstof, CO2 of anderszins) blijven uitsluitend aan de oppervlakte als het gas niet direct kan ontsnappen. Met andere woorden: er zit iets 'vettigs' (eiwitten of dergelijke) in het water dat het ontsnappen van het gas verhindert. Zelf zou ik een skimmer installeren en voldoende (d.w.z. meer dan nu) waterwissels uitvoeren. En op zoek gaan naar de bron, natuurlijk. 😉
 
Ik heb dit ook gehad, bij mij waren de belletjes alleen een stuk kleiner, waardoor het op schuim leek. Sinds ik een skimmer heb, heb ik er geen last meer van
 
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
Ik heb dit ook gehad, bij mij waren de belletjes alleen een stuk kleiner, waardoor het op schuim leek. Sinds ik een skimmer heb, heb ik er geen last meer van
Dank voor je reactie
 
Nee er is onlangs niets veranderd ,wel nieuwe lampen en co2 ( drukfles ) . Dat is het enige wat anders is verdraait de bak nu ongeveer een jaar
Wat volgens mij kan is dat door meer licht en co2 de planten sneller groeien en daardoor meer stoffen uitstoten waardoor de bacteriecultuur zich hierop moet aanpassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lvms
Wat volgens mij kan is dat door meer licht en co2 de planten sneller groeien en daardoor meer stoffen uitstoten waardoor de bacteriecultuur zich hierop moet aanpassen.
Dank je wel voor de info ,dit heb ik al meer gehoord de afgelopen dagen ,ik blijf gewoon scheppen en de laag weghalen .
 
Ik weet niet welk voer je gebruikt maar Bassleer bevat soms ook vrij veel eiwitten die voor een kaamlaagje kunnen zorgen.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan