Wat is er nieuw

Seachem purigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
Nope, helaas. De marketingafdeling van Seachem beschrijft daar heel mooi wat bacteriën doen, op alle filtermedia, en niet wat purigen anders zou doen dan andere materialen. Al doen ze het wel zo voorkomen.
Dat doen ze inderdaad wel zo voorkomen als je het leest dus het is eigenlijk nutteloos om te gebruiken als je het niet gebruikt om kleur weg te krijgen.

Zo lees ik het namelijk wel uit de productbeschrijving:

Info:
Purigen™ is een eersteklas synthetisch absorptie middel dat anders is dan andere filtratie producten. Het is GEEN mix van ionen uitwisselaars of andere absorptie middelen, maar een uniek macroporeus synthetisch polymeer dat oplosbare en niet oplosbare onreinheden verwijdert uit het water met een snelheid en capaciteit dat alle andere producten voorbij streeft, met meer dan 500%. Purigen™; Verwijderd proteïnen, nitriet en nitraten, ammonia, en een breed spectrum van organische stoffen, maar de impact op spoorelementen is minimaal.
Als het vers in m'n bak zit, dan merk ik geen verschil in de Nitraatwaarde, dus dat filtert het dan niet lijkt me (of zo minimaal dat het geen merkbaar verschil maakt).
Het zorgde er wel voor dat echt alle kleur uit de bak verdween door het "verse" hout wat er in geplaatst was.

Er zullen zeker ook bacteriën in groeien, want het is een poreus materiaal en je laat het ook meerdere weken (soms maanden bij een kleiner aquarium) zitten.

Als het vers in m'n bak zit, dan merk ik geen verschil in de Nitraatwaarde, dus dat filtert het dan niet lijkt me (of zo minimaal dat het geen merkbaar verschil maakt).
Het zorgde er wel voor dat echt alle kleur uit de bak verdween door het "verse" hout wat er in geplaatst was.

Er zullen zeker ook bacteriën in groeien, want het is een poreus materiaal en je laat het ook meerdere weken (soms maanden bij een kleiner aquarium) zitten.
Als het al organische stoffen opneemt dan voorkomt het daarmee dat dit in uiteindelijk nitraat kan worden omgezet en dan zal je no3 ook zeker niet stijgen. In onze bakken wordt vaak door de planten redelijk nitraat verbruikt en zul je dit ook niet snel waarnemen denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan