Wat is er nieuw

Sera druppeltest flesjes openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dinie H
  • Startdatum Startdatum
D

Dinie H

Guest
Ik wil voor het eerst met Sera testen en ik zal wel bijzonder dom en onhandig zijn, maar ik krijg de dop niet van de flesjes.
Zou iemand dit willen uitleggen?

Ik herken dit van jaren geleden toen ik mijn eerste testen kocht. Je moet gewoon de flesjes opendraaien met wat kracht. Volgens mij een kwestie van doordraaien of tegelijkertijd iets indrukken.
Ik heb geen Sera hier op het moment.

Bedankt voor je reactie. M'n zeebakjes test ik met Salifert, maar ik heb net een zoet bakje opgestart en dacht dat ik de nitriet wel even met Sera kon meten,daar kan ik makkelijker aan komen.
Ik heb nu 1 flesje open, die andere draait door. Maar eens met een mesje proberen. Grrrrr.

Gelukt met een mes en een waterpomptang. 😀

Heel erg herkenbaar probleem, ik had net hetzelfde!
De binnenkant van de dop moet meedraaien door op de buitenkant te drukken ... na enkele minuten draaien (en pijnlijke handen) lukte het dan....

Ja het is iets met drukken of knijpen dacht ik maar het lukt op den duur wel weer. En eenmaal open is open gelukkig 😉.

Heb je wel eerst een dansje gedaan voor je hem open wilde maken ? Er stond toch "twist to open" op de dop ?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q4_3Jkrp0O8[/video]

Inderdaad de eerste keer lastig te openen, maar het is niet voor niets een kinder-veilige-sluiting 😉

TonHageraats zei:
Inderdaad de eerste keer lastig te openen, maar het is niet voor niets een kinder-veilige-sluiting 😉

Dus ik mag die flesjes helemaal niet openen begrijp ik :S.

Pfff, ik schrok al Ton. Maar bij het openen is Jessica gelukkig aanwezig 😀 😉.

Niwla zei:
Heb je wel eerst een dansje gedaan voor je hem open wilde maken ? Er stond toch "twist to open" op de dop ?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q4_3Jkrp0O8[/video]

Nee, niet aan gedacht. Volgende keer maar wel doen.

TonHageraats zei:

En ook meteen bejaarden-veilig. Ik ben 58.
Helemaal naar wordt ik van die kinder-veilige sluitingen.
Als ouders nu eens de giftige zaken achter slot en grendel zetten.

Haha, ik ben 61 maar het lukt wel door wat overwicht op de doppen te gebruiken.

Maar misschien zijn Noord-Hollanders wat sterker 🙂

TonHageraats zei:
Haha, ik ben 61 maar het lukt wel door wat overwicht op de doppen te gebruiken.

Maar misschien zijn Noord-Hollanders wat sterker 🙂

Ze noemen jou toch ook wel Ijzeren Ton 😀 😉.

Haha, ja we maken er een geintje over maar soms zijn die flesjes erg lastig open te krijgen en al helemaal als je het voor de eerste keer doet. Ik heb het zelf ook meegemaakt dus herken het dan ook wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan