Wat is er nieuw

Sera verwarming, wat is jullie ervaring.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mir81
  • Startdatum Startdatum
M

Mir81

Guest
Ik heb in mijn 40 liter een Sera verwarming van 25w hangen. Hij staat zo laag mogelijk ingesteld. Nu heb ik ook een thermometer hangen en die geeft steeds 27 graden aan, neigt soms zelfs naar 28. Dit vind ik eigenlijk te veel. Waarom houd hij het niet op +/- 22? Het lampje brand ook continue en zie ik niet uitgaan. Ik twijfel nu of ik de juiste verwarming heb...

Wat is jullie ervaring met deze verwarming? Welke had ik misschien beter kunnen kiezen? Het moet een kleine zijn, mijn aquarium in niet zo hoog.

Waar hangt de thermometer? en waar de verwarming?
Wat is de kamer temperatuur?

Kun je wel zien in mijn foto album Bertus, maar ter verduidelijking, links achetrin de hoek hangt de filter en daarnaast tegen de achterwand hangt de verwarming. De thermometer hangt tegen de rechterzijkant, achterin.
De sproeibuis staat schuin naar voren gericht, langs de verwarming. De kamertemperatuur is ongeveer 21 graden, maar dat wisselt behoorlijk. 's nachts 18 graden en 's middags met de zon erop of 's avonds met de houtkachel aan kan het oplopen tot 24-25 graden. Daarom wilde ik een verwarming erin hangen dat die het water op ongeveer 22-24 graden kon houden (ik had bedacht dat dat de ideale temperatuur zou zijn voor de bewoners).
Maar dat wil dus niet lukken...

25 watt op 40l ,blijft hij dan verwarmen als er een koudere straal langs gaat.

1 watt = 1 l. water.
Hang de thermometer eens ergens anders.

Geen ervaring met deze verwarming.. maar als je 'm op z'n laagst hebt dat lijkt me 27/28 graden wel wat veel van het goede, is ie niet gewoon kapoet?

Ik zal hem eens ergens anders hangen en anders ga ik even met de meneer van de Intratuin overleggen, daar heb ik hem gekocht.

Haal je thermometer er eens uit en onder de koude kraan het kan ook zijn dat je thermometer kapot is.

en anders je verwarming eens uit (de stekker eruit) en dan controleren wat je temperatuur doet.

Probleem is opgelost... Ik ging er vanuit als de draaiknop op de smalste kant van de pijl stond boven op de draaiknop dat dat dan de laagste stand was. Dat bleek dus niet juist...
:stom: 😳 :sorry:

sera delta heater

Sera Delta Heater

Sera Delta Heater 50 w

Sera Delta Heater

Sera Delta Heater 100 w

Sera Delta Heater 150 w

Sera Delta Heater 200 w

Sera Delta Heater 300 w

Sera Delta Heater 25 w

Schokbestendige regelverwarming in bijzonder slanke uitvoering met oververhittingsbeveiliging

De van schokbestendig glas vervaardigde sera delta heaters nemen door hun slanke constructie nauwelijks plaats in het aquarium in. Het instelbereik van de regelverwarming ligt tussen 18 en 32 �C. Voor meer veiligheid zorgt de oververhittingsbeveiliging, die het apparaat automatisch uitschakelt, wanneer de verwarming buiten het water verwarmt. De goed zichtbare statusindicatie geeft de bedrijfstoestand in 3 kleuren aan: groen (temperatuur OK), rood (verwarmt), violet (oververhittingsbeveiliging aan).

De met 1,8 meter extra lange kabel vereenvoudigt de installatie en maakt het leggen van een druppellus mogelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan