Wat is er nieuw

Shenkie's 100cm gezelschapsbakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter shenkie
  • Startdatum Startdatum
S

shenkie

Guest
Vandaag met een nieuw projectje begonnen.

Het is een 100x40x40 bak.

VYvqBn_XAFOEWvMRy0GfJQJzYBSTvEJk.jpeg

We weten nog niet precies wat we er mee willen. Waarschijnlijk een gezelschapsbak. Iemand nog een idee voor leuke visjes?

Ik zou als tip geven om eerst zelf te kijken welke vissen jij mooi vind en dan om te gaan kijken of het makkelijk/moeilijke vissen zijn en wat ze nodig hebben.
Uiteraard kan het forum je daarmee helpen, maar met smaak qua vissen zul je toch echt zelf moeten kijken wat je leuk vind.

Je hebt het er ook maar druk mee zo te zien. Ik denk ook dat je zelf moet nagaan wat je leuk vindt om te houden of welke kant je op wil. Eventueel kun je in samenstelling visbestand een topic openen😉

dat snap ik, maar was meer op zoek naar namen die ik bijv nog niet kende haha

Ok, ik snap hem en bij Aquavisie database kun je bepaalde waarden en voorkeuren invullen😉

okee, ga ik daar even kijken. dankje!

Vandaag het externe eheim filter wat er bij zat klaar gemaakt en test opstelling gemaakt.

Ja ben ook benieuwd eerlijk gezegd en das een super link wat je daar hebt gedeeld John bedankt.:thumbs:

Nee nog niet echt een idee. Vind zelf neons altijd super visjes voor scholen vis. Maar als hoofd vis weet ik nog niet. Inmiddels wel het externe filter aangesloten. Water is al mooi helder.

WuLRdkVx0WJClGyCz3kVNkbhMxIfen83.jpeg

Morgen plantjes halen en het filter even goed monteren.

Wellicht een achterwandje of zwart folie/schoolbordverf op de achterkant?

Mooi begin en ik zou inderdaad nog wel een achterwand/poster erop aanbrengen of schoolbordkrijt gebruiken.

Och ja, het is voor mij al laat en ik bedoel schoolbordverf natuurlijk😀😀. Dat heb je als je al om 6 uur op bent gestaan he😉

Haha. Voor nu laat ik her even zo.

Vandaag eindelijk de planten gehaald en de pomp netjes gemaakt.

Planten:
Vallisneria asiatica
Vallisneria torta
Samolus floribundus
Micranthemum monte carlo
Rotala walichii
Enchinodorus rosé
Cryptocoryne walkerii

3weI48_bInWXq_-cXQatdT57MOAO-qCn.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.