Wat is er nieuw

Shenkie's Rio 400 Zee Aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter shenkie
  • Startdatum Startdatum
Dankjulliewel 🙂

Ik heb in het filter de standaard meegeleverde filters zitten. En heb daar nog aan toegevoegd een zakje met zeoliet en een zakje met Rowaphos (fosfaat verlagen).

De bluskimmer is officieel te klein voor de bak. Maar als ik een grotere moest nemen kwam deze aan de buitenkant van de bak. Dat vond ik niet zo mooi heb daarom eerst deze geprobeerd. Dat gaat goed tot zover. Het potfilter haalt het overgebleven spul er uit. Ik moest wel een hoek uit de kap halen.

Ik vind de bewerkelijkheid wel meevallen. Alleen de waterwaardes moet je wat beter om denken. Goed inlezen is het halve werk 😉

Weer een paar nieuwe aanwinsten na de vakantie. een paar koralen en 2 turbo slakken.

nN2bsVp9MtYmOCJoudmQtEDUoHTrHiom.jpeg

Lijkt me echt leuk om steeds beetje bij beetje iets aan te schaffen en de bak zo vorm te geven.

Dat is het zeker. elke keer zie je weer nieuwe en andere dingen.

Deze week weer 2 nieuwe bewoners voor in het aquarium gehaald.

groene kogelvis
S-MtAFNPdxOwKpRUXTgfD_3O65T-VL9X.jpeg

pincetvis
S-MtAFNPdxOwKpRUXTgfD_3O65T-VL9X.jpeg

Wat zijn die zoutwater vissen toch prachtig! Echt heel mooi.
Het lijkt me alleen heel erg moeilijk.

Tot zover vind ik de pincet vis niet moeilijk. maar misschien kan dat nog komen. hij is in ieder geval goed levendig.

de moeilijkheid vind ik wel meevallen. als je je maar goed inleest over de opstart. maar dat geldt natuurlijk ook voor zoet water.

Na lange tijd niet actief te zijn geweest maar weer eens een berichtje posten 😛 met het aquarium gaat het goed. Algen plaag gehad maar die is weer redelijk onder controle. Ik zal binnenkort wel even weer een fotootje maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan