Sherry barbelen rotzakjes?


S

Shortysfishies

Guest
Ik heb net mijn L144 Hugo eens zitten observeren... en het lijkt net of zijn gewei kleiner is geworden! Ik heb ook even foto's terug gekeken van een aantal weken terug en inderdaad, zijn stekels op zijn neus zijn een stuk kleiner! De enige verklaring die ik heb is dat de Sherry Barbelen eraan zitten...
Dat ze poelslakjes eten was ik al achter gekomen, maar dat het ook van die rotzakjes zijn dat ze zelfs zo'n vis 'aanvallen', daar heb ik nooit bij stilgestaan. Ik heb gelezen dat ze vredelievend zijn tegen andere bewoners..... right.
 
Nooit meegemaakt dat ze aan andere vissen zaten. Kan natuurlijk wel zijn dat ze het 'gewei' van je Ancistrus aanzien voor wormpjes o.i.d. en er daardoor aan knabbelen.
 
Die van mij zijn totaal niet vervelend naar andere vissen. Alleen garnalen roeien ze uit en ze maken af en toe ruzie onderling.

Zou het niet met de bakmaat te maken hebben? 16 Sherrybarbelen in een 60 cm. bak lijkt me erg krap.
 
Ja, dat is ook een mogelijkheid.... Misschien moet ik de school maar wat gaan verkleinen.
 
Ik zou zeker de helft eraf halen. Ik had er ook te veel en begonnen zelfs me appelslakken te vervelen. Ze zijn leuk maar alleen met het juiste aantal in de juiste bak
 
16 sherrybarbeeltjes is een mooi aantal voor een meterbak. ;)
 
dat sherrybarbelen aan andere vissen beginnen heb ik nog nooit meegemaakt inderdaad.
maar dat de "snor" (zo noem ik het altijd) er uit ziet als wormpjes klinkt wel logisch maar zijn sherry's wel sterk genoeg om het los te kunnen scheuren?!
hoop voor je dat het inmiddels opgelost is!
 
Geen problemen mee, die van mij gedragen zich keurig. Alleen de mannetjes zijn soms wat onrust aan het stoken, maar niet echt vervelend.
 

Terug
Bovenaan