shin Mao Nano zee bakkie gestart

  • Onderwerp starter Sterremos
  • Startdatum

Haha, ja dat had ik wel verwacht hoor en de Tunze die hoor je dus niet eigenlijk.
 
hi John, heb je eigenlijk ook de pomp van het filter ook aangepast? ik denk er nlm ook aan om deze te vervangen voor een met meer vermogen..

ron
 
Nee want dat wilden we eerst wel doen maar dat is er nog niet van gekomen. We wilden een Hydor 1200 kopen dacht ik. Hoeveel is de standaard eigenlijk dan?
Die van Hydor neemt ook veel minder stroom namelijk met ik dacht 7 of 8 watt.
 
weet niet hoeveel het standaardje is, maar volgens mij niet echt veel, heb nog een bon vn Bol, maar daar is is ie 30 eurootjes
 
Ja daar is hij wat duurder maar met wat googelen is hij al voor 22 euro dacht ik te koop bij een winkel die ook Koi verkoopt.
 
Ziet er leuk uit! Begint hier dan ook altijd wel te jeuken hoor! Zoutwater lijkt me super gaaf!
 
Ja daar is hij wat duurder maar met wat googelen is hij al voor 22 euro dacht ik te koop bij een winkel die ook Koi verkoopt.


We zijn toch Nederlanders :D:D pompje gekocht bij de oosterburen, scheelt een paar eurootjes :thumbs::thumbs:

Selectie_003.png
 
daar komt nog 7 euro bij voor de verzending ,, dus totaal 29 euro.
 
Ja dat klopt. Scheelt paar euro maar wellicht dat het wat sneller gaat dan uit het buitenland en met garantie wellicht ook makkelijker. Scheelt wel rond de 7W per uur aan stroom dacht ik ivm de standaard pomp. Dat is per week 1Kw minder oftewel dik 10 euro per jaar aan besparing.
 
vandaag weer even gekeken en gemeten, de nitriet en de nitraat nog steeds op 0, maar de bruine algen gaan al plaats maken voor de groene.

20170526_170152.jpg
20170526_170148.jpg
 
Erg herkenbaar en daartegen heb ik een zee egel geplaatst en dit vrat alles netjes weg maar dan moet je wel de no2 piek achter de rug hebben
 
Gisteren het water laten bij Sander, op zich ziet het er goed uit alleen het zoutgehalte te hoog, ik doe het met een dodder, vd week maar er even langs om te ijken met het aanwezige zeewater wat bij Sander aangemaakt wordt wel een stapje verder weer, zand op de bodem en 2 slakken en een kreeftje erin(deze niet meer gezien in de bak ) en langzaam water vervangen door gewoon osmose water..

IMG-20170602-WA0003.jpg
20170603_093222.jpg
20170603_092931.jpg



ron
 
goedemiddag, er komt weer wat leven uit de stenen, weet iemand wat dit en is het schadelijk?
20170607_170410.jpg
 
Gaat er al goed uitzien en hoe bevalt de nieuwe pomp van Hydor?

Goed pompje, ook inderdaa nog stiller, wat ons opviel was dat de bak de volgende dag een stuk helderer eruit zag.
Waar ik nu binnenkort ga kijken voor een klein stromingspompje , degene die ik erin had gezet was toch te sterk, wat ik ook probeerde deze blie het zand door de bak...
 
valt me op dat ik veel alg op een stuk levend steen begint te ontwikkelen, gaat dat weg op den fuur of moet er actie ondernomen worden?

20170608_193829.jpg
 
Ik heb tegen de algen een zee egel ingezet en wat slakken en na korte tijd is dat voor 95% weg. Dat komt allemaal weer door de opstart waarin je zit denk ik.
 
dus gewoon gedult hebben, :)

Heb btw een 12 volt pompje een een vlotter schakelaar besteld en een eletronisch unit , een kijken om een vul systeempje in elkaar kan zetten ...
 
weer een maandje verder en van de week een mars aqua led besteld, vandaag binnen gekomen vanuit duitsland en de oude verlichting vervangen. het is mogellijk om de oude brackets te gebruiken door een 2 tal schroefjes eruit te draaien.

een mooi verschil van het licht,

de slakken en de hermemiet kreeft zijn aardig bezig met de algen het wordt wat minder. ook een button geplaats

Met de oude verlichting
20170629_203233.jpg




Met de Led

20170629_211139.jpg



de bevestiging

20170629_212117.jpg



20170629_211048.jpg



Ron
 
dat zijn heel mooie buttons..
ik meen dat sander daar nog een hoop stekken van had liggen, ga ik ook eens voor kijken .

verlichting ziet er beter uit.

de bak lijkt mij wel vrij bruin, wat is het po4 gehalte en no3 gehalte in deze bak?

ik vermoed tikkie hoge po4 of een 0no3?

laat volgende keer eens weten als je naar sander gaat, kunnen we meeten! gezellig
 
no3 is 0
no2 is ook 0
po4 zo ook te zijn nihil, deze meet ik met sera .

ik denk dat het komt door door de donkere algen,

lijkt me leuk Fred, laat het je wel een weten

ron
 
Je bacterien hebben ook nitraat nodig om te leven en zich te vermenigvuldigen dus deze moet geen 0 zijn.
 
en vooral de sera po4 test.. dan kan je beter je water "proeven".. die test hoef je niet te doen..die klopt toch niet.

ik zou eens kijken voor een po4 test van colombo (budget oplossing) redsea (mid range) of hanma736 fosforus ulr checker (beste po4 test)

zla mij niet verbazen dat die niet 0 is.. en alleen maar oploopt
 
Van de week de pomp en de vlotter binnen gekomen uit China, en in elkaar gezet en het werkt ook nog :)
Water niveau wordt nu automatisch bijgevuld

High-Quality-Hot-Salable-12V-DC-1-2A-5M-600L-H-6-12V-For-solar-Aquarium.jpg_640x640.jpg
100V-Liquid-Water-Level-Sensor-Horizontal-Float-Switch-For-Aquariums-Fish-Tank-Y103.jpg_640x640.jpg
20170707_134808.jpg
20170707_134802.jpg


Ron
 
werken doet het wel, maar dergelijke simpelle en "domme" systemen falen vaak..
het hoeft maar 1x te gebeuren...

pas hier dus wel mee op
 
Vraagje, ik zie vaak bij de inrichting. Of opstart alleen levende steen maar geen zand of een bodembedekking waarom wordt dit later toegevoegd?
Daar gaan toch ook bacterien inzitten dus extra oppervlak?
 

Terug
Bovenaan