Shit happens! Help me out of this!


hm ik weet het niet, haha

veel succes Mike

gelukkig heb ik het niet meegemaakt
 
Er schoot me net iets te binnen toen ik even was gaan roken :D

Ik zelf heb al alle denkbare ziektes en plagen gehad in 1 keer.
Gelukkig ben ik daar van af en is het maar 1x voorgekomen.

Maar je moet eens goed naar je garnalen kijken vooral op en rond hun kop.

Ik heb nog parasatien en schimmelziekten gehad. (nou ik niet maar de garnalen :p)

Maar ik weet nog dat ik enorm veel garnalen heb verloren.
Vooral de jongen, omdat die waarschijnlijk ietsjes zwakker zijn.

Want de japonicas hadden parasieten en die trokken die letterlijk van hun kop.

Hier heb je nog wat leeswerk:

http://www.jbl.de/nl/nano-aquaristiek/news/467/garnalenziektes-tijdig-herkennen-en-actie-ondernemen

Ik had valse schimmelinfectie

En dit:

xsY-qAAUxk9ax2TF7fyRLnbMez8ctvxu.jpeg


Zogenaamde Scutariella japonica
 
MikeLiebers zei:
Nobody can tell me the answer on my question.. :p

Ik zou echt goede watertests kopen want met stripjes kan je geen nauwkeurige meting doen en eventueel ook een tds meter.
 
ypoc zei:
Maar hij zei wel dat zijn bak 50% javamos is.

Kuis je wel nu en dan eens dat javamos?
vind ik een goede, mag ook wel regelmatig schoon worden gespoeld/afgezogen worden.

Maar toch, ik denk ook vervelling, maar ja zeker zijn we niet he, met de weinige info ;)

edit: die "torentjes" op de kop, dat zijn toch van die beestjes? die gaan vanzelf weg met vervellen. Maar misschien dat de jongen daar wel last van hebben.
Wat mij nu ook nog te binnen schiet.. misschien is het een te weinig aanbod van voedsel voor de jongen. Maar dan zouden er toch wel een paar moeten overleven.

Misschien kun je je water eens laten testen in de speciaalzaak?
 
Ik denk ook aan het vervellen,heb hetzelfde gehad en ook honderden kleintjes die na een week of wat weer allemaal doodgingen.
Bakje op m'n werk met precies dezelfde inrichting voer en garnalen,alleen water kwam van een ander station en niks geen problemen.

Was laatst bij een tb kweker en was ook bekend met dit verhaal,hij gebruikt daarvoor een speciaal middeltje met iets voor de gh en andere minderalen waardoor er een super overleving van de kleintjes is.
Hij controleerde verder regelmatig alleen met een tds meter en niet de ph of andere waarden.
 
Het ligt denk ik ook aan vervellen, was het eerste dat ik dacht.

Maar hij gelooft mij niet.

Maar hij moet eens chitin + proberen.
Of andere gelijkaardige producten.
 
Ikzelf heb gewoon vuurgarnalen.

En zie enorm veel verschil als ik jongen zie lopen en ik doe niets of ik voeg chitin+ toe.
Als ik niet doe zie ik er nauwelijk volwassen worden en als ik het toevoeg heb ik er enorm veel.

Een geluk bij een ongeluk, want heb met veel gemak controle over de hoeveelheid.
 
Maar misschien moet hij dan even contact opnemen met een kweker.

Of eens een staaltje naar een kweker brengen.
 
Maar dan zal hij wel heel goed moeten voorbereid zijn, want een kweker heeft natuurlijk geen tijd om mysteries op te lossen.

:p
 
Afwachten maar weer op een volgende reactie van de ts,als het weer zo'n nutteloze reactie is schiet het niet op natuurlijk en verspil ik geen inkt meer met typen ;)
 
Bedankt mensen! Ik zal het laten testen. :) Welke GH mag ik maximaal aanhouden? IK voer overigens alle soorten Biomax die er zijn. En 2 keer per dag stofvoer.
 
Maximaal weet ik eigenlijk niet maar iig niet lager dan 5/6.
 
Terug!!!!!


GH van de strip klopt NIKS van!

ik heb het zojuist mijn GH, KH, PH laten meten in de dierenwinkel met druppeltests.

PH: 6
KH: 0
GH: 1

Zou het de GH zijn die te laag is?

Op mijn strips stond er dat de GH 10 tot 16 was!!!
 
Als gh 1 is, gaan je volwassen toch ook dood door mislukte vervelling?

Gh 4-6
 
Zal in de praktijk wel iets hoger zijn want anders zouden er idd ook problemen met de grote garnalen zijn maar dikke kans dat de gh iig wel de boosdoener is.

Gelijk wat meegenomen om de gh te verhogen?
 
Nope, ik zou niet weten wat ik zou moeten halen.
Ik geef 2 soorten voeding om het vervelproces te verbeteren vandaar misschien de grote het wel overleven.
 
Kraanwater PH zit op 7,5... Het aquarium water was 6.1 nu zit die op 7... Zou dat de oorzaak kunnen zijn? (ik denk dat mijn akadama bodem is uitgewerkt) Eveneens als ik 20% water ververs van 6.1 PH mengen met PH van 7.5 kan nooit goed zijn denk ik.
 
Dat zal het niet zijn want dan hadden meer mensen dit probleem gehad in combinatie met een uitgewerkte ph verlagende bodem want die gaan maar beperkt mee.

Heb je inmiddels al iets gedaan om de gh te verhogen?
 

Terug
Bovenaan