Reneeee

New member
Lid geworden
9 september 2020
Berichten
2
Leeftijd
57
Goeiemiddag
Wij hebben een vijvertje en de serasa en de shubunkin hebben samen babyvisjes geproduceerd. Wat een leuke verrassing! Allemaal verschillend van kleur, echt heel leuk.
Ik zag ze voor het eerst ongeveer 4 weken geleden, ze waren toen tussen de 1/2 en 1 cm groot. Iemand enige idee hoe oud ze dan zijn?
Twee weken later ontdekte ik dat er ook nog een lichting was van kleinere visjes! Het kan niet op :)
1 van de 2 volwassen vissen heb ik inmiddels al een week of 6 niet meer gezien, ik vrees dat de hittegolf hem/ haar te veel is geworden. Maar omdat ik dus veel later wel een lading nieuwe visjes ontdekt heb vraag ik me af wanneer die geboren zijn en of dat betekent dat die vis dan toch nog ergens zit? Ik heb/ had immers maar 2 volwassen vissen.
Ook ben ik heel benieuwd tot wanneer de babyvisjes opgegeten kunnen worden? Ik heb het idee dat het er nu ineens een stuk minder zijn. Worden ze nog opgegeten als ze al 1 cm groot zijn?
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon lekker ergens verstopt zitten, maar eerder zag ik ze steeds in de vis-toren en nu iet meer...
Hoor graag jullie kennis en ervaring hiermee!
 
Bij mijn dochter in de vijver zitten regelmatig jonge vissen. Ze begon drie jaar terug met drie goudvissen, en we hebben geen idee hoeveel het er nu zijn. Ook van haar oorspronkelijke drie zijn er maar twee over denk ik. Goudvissen zijn alleseters, dus wat doodgaat wordt door de rest opgeruimd. Als ze niet meer in de bek van de volwassen vissen passen worden ze niet meer door hen opgegeten.
 
Bedankt voor je reactie.
kun je ook zeggen hoe groot dat is, als ze niet meer in de bek van de volwassen vis passen? Geen idee hoe de bek van de vis anatomisch in elkaar zit/ hoe ver die open kan :)
Visjes van 1 cm zullen niet meer opgegeten worden?
 
In bijgaande link vind je meer informatie over het kweken met goudvissen, in dit artikel sluierstaarten. Dat is vergelijkbaar, hopelijk heb je er iets aan.
 

Terug
Bovenaan