Wat is er nieuw

Shubunkin stil op bodem en ademt zwaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Glenn11
  • Startdatum Startdatum
G

Glenn11

Guest
Dag allemaal,

Sinds 3 maand heb ik een aquarium met goudvissen, waaronder een shubunkin.
Deze had van bij zijn aankomst al last van zijn zwemblaas. Hij lag vaak schuin aan het wateroppervlak.

Nu ligt hij al een dag of 2 stil op de bodem, eerst wel stabiel maar nu ligt hij terug wat schuiner.
Ik heb eerder al een behandeling met esha 2000 gedaan.. Hierdoor was de vis even wat beter, maar dat was niet van lange duur.

In de viswinkel hebben ze mij Sera Baktopur direct aangeraden.. Dit heb ik gisteren dan ook gedaan volgens de juiste doseringen.
Helaas blijkt dit (nog niet?) te helpen.. Integendeel misschien, hij lijkt sinds vanmorgen ook heel zwaar te ademen.

Al mijn waterwaarden zijn prima volgens de viswinkel, enkel GH ligt te hoog. Deze probeer ik te verlagen mbv gefilterd regenwater.

Ik weet niet wat ik nog kan doen om mijn visje te redden.. Kan iemand me helpen?

Dank bij voorbaat.

Mvg Glenn

Qua ziektebeeld kan ik je niet helpen. Wel zou het handig zijn als je iets meer informatie hebt.

Wat is de maat van de bak + de inhoud?

Wat zijn de medebewoners?

Hoe vaak ververs je water en hoeveel L?

Heb je misschien een foto van je aquarium? Dit kan soms ook duidelijker zijn? (je kunt een foto hier uploaden en dan de link in je bericht plakken)

Heb je een foto van de vis waar het om gaat?

Wat zijn je waterwaarden en wanneer zijn deze gemeten?

Een aantal vragen waardoor het wss makkelijker is om je te kunnen helpen

De bak is 50x30x30 groot, een inhoud van ongeveer 50 liter. Hier zitten 5 visjes in.. Ondertussen ben ik er me van bewust dat dit te klein is, maar bij de aankoop ervan vertelden ze me dat hier met gemak 7 van deze vissen in pasten..

Ik ververs elke week een liter of 7. Dan voeg ik er telkens 5 ml JBL Denitrol aan toe samen met JBL Ferropol voor de plantjes.

De waterwaarden (gisteren gemeten met stripjes):

No2: iets minder dan 10 mg/l
No3: 0 mg/l
GH: > 15�d
Ph: 7,2

Ik voeg meteen ook een foto toe.

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Glenn11 zei:
No2: iets minder dan 10 mg/l
10 mg/L, typfout?

Zo neen: meteen 90% verversen en dat vanavond nogmaals doen. Daarna dagelijks minimaal 50% verversen.

neen, sorry!

NO2 is 0
NO3 is iets minder dan 10 mg/l.

Chemie was nooit mijn sterkste vak..

927886_0_82_img_14271.jpg

298914_0_82_img_14261.jpg

Dat is absoluut niet normaal, de vis op foto 1. Als de vis er zo aan toe is,dan denk ik dat het beter is om het visje uit zijn lijden te verlossen.

Daar vreesde ik al voor :'(
Is er echt geen enkele optie meer dat ik eerst kan proberen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan