Silcootjes 160 x 60 x 60


Silcootje

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2011
Berichten
209
Locatie
Flevoland
Website
www.aquaforum.nl
Goedendag leden,

Hierbij weer een fotoalbum van mij met mijn nieuw aangeschaft aquarium van Marktplaats.

Het betreft een 160 x 60 x 60 bak

Daaronder een bioloog en een potfilter van Eheim (pro 3) 600.

Diverse techniek zoals, verwarming 300Watt, Temperatuur controller atc 300, Eheim 200 luchtpomp, PH en orp controller, Ozon zo 30N generator, 2x Fluval sea stromingspomp 1600Ltr/hr, Ehein 1250 opvoerpomp en nog een extra opvoer pomp op 12V.

Verlichting:
1x maanlicht
3x TL 58Watt (1x blauw, 1x wit, 1x rood)

Hierbij wat foto's zoals die bij de vorige eigenaar stond:

Aquarium.JPG


bioloog.JPG


Overige techniek.JPG
 
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Succes in ieder geval met de opbouw en start
 
Succes en plezier met opstarten
 
Succes, we gaan het volgen.
 
Mooie grote bak en we gaan zien wat voor moois je ervan gaat maken;)
 
Ik hoop dat het mooi gaat worden!:D
 
Succes met de opstart, ik ga dit volgen!

Zitten er daar nou koi's in, of zie ik dat verkeerd?:)
 
Even weer wat foto's

Hier heb ik de bestaande achterwand eruit gehaald.
10.JPG


Hier ben ik bezig de voorkant weer netjes vast te Lijmen/kitten
Deze was al los maar door vervoer en tillen en zo verder los gegaan.
9.JPG
 
Eerst wou je geen lijmklemmen gebruiken? :p
 
Welke kit kan ik het best gebruiken in het aquarium om de nieuwe achterwand vast te maken?
Ik wil graag zwart gebruiken, daar de achterwand ook zwart is en ik rondom wil af kitten !

In de DHZ winkel kan ik wel kit voor glas (voorheen aquarium kit) krijgen (kopen) maar die is transparant.

Ook wil ik graag nieuwe kit aan de binnenkant van de hoeken. Daar zit nu nog transparant op maar de buitenkant is zwart gekit.
Is dit kit aan de binnenkant wat de ruiten bij elkaar houd of is dit alleen gekit vanwege dat er dan een klein naadje ontstaat als men het niet kit.
Kan dit kwaad om het weg te halen?

Buitenkant zwart en binnenkant transparant
15.JPG



Stukje boven de waterlijn transparant verwijdert en blijft er een klein naadje over

Moeilijk te zien maar het naadje wat open blijft zijn de hoeken van de glasplaten die elkaar net niet raken
Op de kit zit dan een erg klein puntje, het lijkt mij niet iets vast te houden maar meer voor afdichting zodat er geen troep in het naadje achterblijft wat raar gaat doen in het aquarium.
16.JPG


Wat is jullie mening over dit kitrandje?
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee over het kit randje en waar ik zwarte kit kan krijgen voor IN het aquarium??

Even voor de duidelijkheid snel met "paint" een schetsje gemaakt hoe het zit, aangezien het op de foto moeilijk te zien is.

Het gaat dus om het rode kitrandje in de tekening!


Kitranden.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja die van Bison heb ik huis. Dat is alleen in transparant.

Die andere ga ik eens voor kijken wat de kosten zijn en in het zwart.

Bedankt.

Wat betreft dat afplakken dat lijkt mij ook de enige manier om mooi strak te kunnen krijgen, ik heb ook wel kit hulpje maar ik weet niet of dat wel zo mooi werkt op glas.
 

Terug
Bovenaan