Wat is er nieuw

Simpel aquarium meubel

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Weet iemand naast zorona wie nog van die "simpele" houten onderstellen maakt?

Zorona is helaas te ver / te duur met verzenden.

Gaat om z'n soort meubel
FWstandstrp1_zpsf75303f2.jpg

Meeste is diy..
Als je niet over de gereedschappen/vaardigheden/kennis beschikt ofzo zou je het hier in de gevraagd sectie kunnen plaatsen of de klus op werkspot.nl plaatsen

zit me dan toch af te vragen wat gaat deze man/vrouw houden voor formaat walvis is het onderstel te klein :S😀😀

iedere timmerman zou dit moeten kunnen maken.

een handige buurman ook nog wel 🙂

Zelfs ik heb met succes en stabiel onderstel kunnen bouwen, dan moet zo'n beetje iedereen dat kunnen 😉
Als je een goed gereedschap in de schuur hebt, een waterpas, een rolmaat en een potlood kom je al een heel eind.
Drie keer meten, zagen, nog een keer meten en dan aan elkaar plakken en spijkeren/schroeven.

Zelfs ik heb met succes en stabiel onderstel kunnen bouwen, dan moet zo'n beetje iedereen dat kunnen 😉
Als je een goed gereedschap in de schuur hebt, een waterpas, een rolmaat en een potlood kom je al een heel eind.
Drie keer meten, zagen, nog een keer meten en dan aan elkaar plakken en spijkeren/schroeven.

Mijn vader wil het wel gaan proberen. Ik laat de balken zagen dat ze zeker recht zijn.

Wat voor soort houten plaat kan er het beste bovenop?

Watervast multiplex, bij voorkeur Okoumé. Goed vlak bevestigen, laag waterbestendige beits eroverheen.

Watervast multiplex, bij voorkeur Okoumé. Goed vlak bevestigen, laag waterbestendige beits eroverheen.

Moet die beits eroverheen dat maakt het wel een gelijk een stuk duurder. Is die plaat van zichzelf al niet tegen water bestendig?

Moet die beits eroverheen dat maakt het wel een gelijk een stuk duurder. Is die plaat van zichzelf al niet tegen water bestendig?
Zoveel duurder maakt beits het niet, Gamma beits is al prima.
Als je de koppen van het hout inlijmt en daarna een laagje beits geeft valt het mee.
Mijn frame kostte bij elkaar nog geen €100,- en is meer dan stevig.
Ik moet de bekleding er nog opzetten, maar dat maakt het niet eens erg veel duurder. 1 plaat multiplex (grote) en een pot verf is al voldoende.
Minder dan €150,- en je hebt het precies zo als jij het wilt. Het kan nog goedkoper, ik heb het wat mooier gedaan.

IMG_20170728_214710.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan