Wat is er nieuw

Sjeff Vision 180

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
S

Sjeff

Guest
Hallo allemaal,

Vandaag mijn Vision 180 opgehaald en ik ga denk maar gelijk beginnen aan de grootte schoonmaak. Ik zit nog een beetje na te denken over de inrichting, maar ik wil sowieso mijn huidige visbestand niet te veel omgooien.

858677_0_82_img_20241.jpg

Ik wil het hele opbouw proces ook op de gevoelige plaat vast leggen. Updates zullen dus gaan volgen komende tijd!

Groet, Jeffrey

Waar ik dacht een ruim uur kwijt te zijn aan het verwijderen van het filter. Zie hier nog geen 10 minuten later het resultaat! Wilde eigenlijk eerst schoon gaan maken, maar zag een hoop steentjes achter het filter die ik niet later met vuil nog in me bak wil hebben.

Met filter
486831_0_82_img_20251.jpg

Zonder filter
113814_0_82_img_20271.jpg

Ziet er goed uit.
Zal je best veel plezier aan beleven.
Wat,Nu al!!!

wauw dat ga ik dus ook ff volgen wat je er van maken gaat

ben benieuwd hoe het gaat worden.
begin is er al :thumbs:

Hallo allemaal,

Het begin is er al wat meer 😀 Zaterdag naar An geweest om is te kijken en wat slakjes te ruilen. Daarna nog even naar Ouwehands dierenpark geweest en toen op de terug weg toch nog voor 17:00 in Barendrecht zand kunnen kopen. Wilde eerst wachten tot volgend weekend met inrichten, maar dacht dat is weer een week langer indraaien 😛 Ik ga de inrichting nog helemaal veranderen maar voor het indraaien alvast het ��n en ander erin gezet. Gaan morgen nog wat snelgroeiers bij!

957943_0_82_img_20461.jpg

Groet, Jeffrey

ja An had het er maar druk mee zaterdag hahahaha

tis al een leuk begin zo, blijft dat leuke bakken vinden met die bolle ruit

Ja ben er erg blij mee 😀 Oogt in ieder geval heel mooi tot nu toe, ga straks is aan de slag voor hoe de planten erin moeten komen!

Leuk! Ga ik volgen 😀

Zanziee zei:
Leuk! Ga ik volgen 😀

Dat vind ik leuk!

Hier alvast een snel opzetje van hoe ik mijn aquarium wil inrichten. Ben niet zo goed in planten namen dus hoop dat jullie er iets mee kunnen.

4fc10e3b2b1dbd2526c28bc7e170c15f.jpg

ik ben benieuwd wat je er van gaat maken..

hou er wel rekening mee dat vallisneria behoorlijk kan gaan woekeren en dat hij erg veel bladen kan aanmaken.. dan krijgt op deze manier je braziliaanse klimop weinig tot geen lichtmeer.. misschien een idee om die naar linksachterin te zetten en de echinodorus die je in gedachten hebt ergens anders te zetten....

Ik wil de brazilianse klimop gaan laten groeien via ��n of meerdere stokken. Zorg er wel voor dat de valisneria in toom blijft!

Gister weer wat planten verplaatst en toch maar de voorlopig inrichting vastgelegd. Iets wat verkeerd begrepen hoe de voedingsmethode werkt, dus planten komen voorlopig geen voeding te kort... Alles moet natuurlijk nog wat uit gaan groeien.

Totaal (hoop dat de valisneria spiralis het nog gaat redden!)
5932b6692b6eea75f0ae6302e8bca556.jpg

Links (hier komt sowieso nog 1 Echinodorus links achterin, achter het houdt wat snelgroeiers weet nog neit welke)
953ce7dd7973f500ce67340fee9ce001.jpg

Rechts (hier komt nog een 3de steen bij, ik wil alle 3 de stenen gaan bekleden met een ander soort mos. Heb zelf javamos en de twee nu nog kale stenen komt willow-en levermos op)
98d14e8dc45f5372ae0e18f56948de48.jpg

Ik hoop dat jullie het wat vinden! Tips zijn uiteraard altijd welkom.

Groet, Jeffrey

ziet er al leuk uit.
dat plantje achter de Valisneria (ben even de naam kwijt) heb ik er ook in staan. eerst wilde het maar niet, maar nu groeit het zo ongeveer de bak uit....
benieuwd naar het vervolg (als de planten groter zijn en het mos op de stenen zit)

bababoel zei:
ziet er al leuk uit.
dat plantje achter de Valisneria (ben even de naam kwijt) heb ik er ook in staan. eerst wilde het maar niet, maar nu groeit het zo ongeveer de bak uit....
benieuwd naar het vervolg (als de planten groter zijn en het mos op de stenen zit)

Braziliaans klimop als ik me niet vergis!

ja, dat is hem....
(geheugen laat na als je wat ouder wordt...)

bababoel zei:
ja, dat is hem....
(geheugen laat na als je wat ouder wordt...)

Misschien ook wat te maken met de hoeveelheid plantjes die je in alle jaren voorbij hebt zien komen 🙂 Bij mij blijft het nu nog enigsinds hangen 😛

Sjeff zei:
Ik wil de brazilianse klimop gaan laten groeien via ��n of meerdere stokken. Zorg er wel voor dat de valisneria in toom blijft!
Je hebt gezien hoe ik het heb gedaan. Ik 'vlecht' de klimop in elkaar waardoor er een grote dikke kolom ontstaat die vrij letterlijk de bak uit groeit. Het probleem dat ik met de klimop heb is dat deze niet of nauwelijks hecht in de bodem. Dus om hem langs een stok te laten groeien lijkt mij eigenlijk een hele goede oplossing! En ik zou me geen zorgen maken of die genoeg licht krijgt. Bij mij groeit ie overal en in alle condities. Zelfs kleine snoeisels die in mijn filter terecht waren gekomen begonnen weer nieuwe scheuten te maken. Het is bijna onkruid 😉

Sjeff zei:
(hoop dat de valisneria spiralis het nog gaat redden!)
Valisneria bladeren sterven nogal snel af wanneer ze zijn geknakt of gescheurt, maar ze maken net zo snel weer nieuwe bladeren en uitlopers dus dat komt vast wel goed.

Ik heb het idee (misschien kan iemand dat bevestigen?) dat wanneer de valesneria met zijn wortelkroon onder het zand/grind staat hij dan eerder uitlopers maakt. En dat als de wortelkroon 'gewoon' boven het grind staat hij eerder nieuwe bladeren maakt. Dit is iets dat mij opviel uit eigen ervaring dus niet per se ook de waarheid...

In ieder geval succes met het mos op de stenen vast maken. Maar je bak staat er nu al mooi bij!

Ik heb ook altijd ruzie met klimop die gaat drijven, is idd een goed idee langs een stok ofzo, ik ga eens op zoek.

je bak staat er mooi bij al sjef

Zijn die plantis klemmen van JBL geen oplossing voor de klimop?

Nice, nog een vision! Dit ga ik dus echt wel volgen...... 😀

kouwtje zei:
Zijn die plantis klemmen van JBL geen oplossing voor de klimop?

Ik ga toch kijken hoever ik ga komen met de "gratis" oplossing die ik nu in gedachten had 🙂

-

Ook gelijk weer een update! Het water is al een stuk helderder geworden ondertussen. Door een foutje van mij heb ik iets te veel fosfaat en nitraat toegevoegd... Vandaag voor de laatste keer 50% verversen en dan moeten de waardes ook weer te meten zijn.

Hier alvast een update van het totaal 🙂 Alvast ��n echinodorus overgezet naar deze bak en ik denk dat ik het daarbij hou. Ik krijg binnenkort nog wat extra plantjes binnen. Vooral voor de voorgrond dus dit zal dan ook wat voller komen te staan. Geloof dat de Valisneria Spiralis rechts er wel weer bovenop gaat komen 😀

7aff6ee093d21a1693ecdc2218c8a137.jpg

Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom 😀

Groet, Jeffrey

mooi hoor, lekker laten groeien die handel nu,

Gister weer water ververst en kan er dan toch niet vanaf blijven, heb alvast weer wat verplaatst vanuit het oude aquarium 😀

Ben zelf wel tevreden alleen twijfel ik of er misschien wat minder ��n lijn moet worden gevormd met de stenen en het hout. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Totaal:
389fa72aabcb65a93f63174ae896845f.jpg

Rechts:
3c03d9cdbc8948b4214b44b92a3a929a.jpg

Links:
9c3fcf623c361ffc26583db0e72692a3.jpg

Groet, Jeffrey

beetje laten verspringen is denk ik mooier, het staat idd een beetje netjes op een rijtje zo

ik zou idd ook 1 van de stenen naar voren halen. de kleinste zou ik voor de andere 2 zetten.. beetje dit idee:

.............O
O

.....O

(let niet op de punten, spaties laat hij niet zien dus dan maar zo)
zou je er ook nog een plantje tussen kunnen zetten.

Oh ondertussen al weer het ��n en ander veranderd, waardes zijn ondertussen goed en ik ga vrijdag waarschijnlijk alle vissen overzetten 🙂 Zal is kijken of ik vanavond nog wat foto's erop kan zetten.

Heb inderdaad ongeveer zoiets gedaan soort van U vorm gecre�erd.

Vandaag HN binnengekregen en gelijk neergezet! Het aquarium is zo goed als klaar voor de vissen. De planten staan nu nog door elkaar heen maar als het zover is en m'n andere aquarium is in orde ga ik de planten splitsen op ZA en Azi�.

Door de reflectie zijn de foto's erg slecht, ik probeer vanavond nog wat te schieten!

Totaal met reflectie
339313_0_82_img_21561.jpg

tjah wat moet ik hier nou op zeggen......
lol

Dank jullie wel! Vanavond nog proberen om iets beter plaatjes te schieten!

Hallo allemaal,

Hierbij een hele kleine update, krijg de nieuwe bewoners nog niet geweldig op de foto. Maar heb vrijdagavond een groep kerrietetra's/Inpaichthys kerri toegevoegd.

144629_0_82_img_22921.jpg

Leuke vissen! Zien er mooi uit 😉

Dannk je 🙂 ze kleurden gelukkig van lijkwit naar mooi op kleur binnen 5 minuten 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan