Wat is er nieuw

Sjeff Vision 180

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
Schitterend hoor, ze kleuren prachtig in je mooie bak!

super hoor! had ze al gezien maar blijven mooi!

stond ook op mijn verlanglijstjede inpachtys kerri :thumbs:
hoe scholen ze?

Zwits zei:
stond ook op mijn verlanglijstjede inpachtys kerri :thumbs:
hoe scholen ze?

Hangt er heel erg vanaf wat er gebeurd om de bak heen. Er zit nu nog niks anders bij dus ze scholen alleen als er trillingen zijn of als er een hand het aquarium in gaat. Maar als ze scholen ziet het er wel gaaf uit, ze flikkeren een beetje van paars blauw naar goudbruin als ze zwemmen.

mooi bakkie!

hopen dat de HN een beetje aan wil slaan 😉

Goedemorgen allemaal,

Ben een tijdje wat afwezig geweest, maar gister weer even wat foto's gemaakt met de telefoon! Krijg niet alles er perfect op helaas. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden zoals altijd, tips en trucs zijn altijd welkom!

Totaal
fa346ef0a241cbc5821b37045f725155.jpg

Filter verstoppen (moet nog uitgroeien)
fd4410a869182d57cdf985a2ab39e292.jpg

Lever mosbal (probeersel)
cf9df1b5632f9e780793b0fc3c6105c2.jpg

Lobelia cardenalis mini veldje (gestekt en uit elkaar getrokken)
5c48aca2d88b3b7d2cf3427a44b89b7d.jpg

Kerri's
c157d542edc818e4f6c14280d436289f.jpg

L134
425233e8f15f3170278906bb11d5100e.jpg

L134 + "hooggras grasveldje"
5297445698c726d92263a5c3f4e1bb9d.jpg

Vuurtje (niet heel scherp)
0d3e08bce371fc68a1c158a21a0d5c19.jpg

Kerri close up
096419fc8977540c23ffd0eaab73e2dc.jpg

Groet, Jeffrey

Ziet er weer mooi uit Sjeffke

ik vind die Lobelia cardenalis mini echt een leuk plantje...

aaah je L-tje wat een mooike is dat tch

Ziet er weer mooi uit!

Als je er een paar wilt hebben An moet je het zeggen.. ga over 2 weken weer snoeien en heb er vast wat over dan!
stuur maar een PB'tje

Staat er mooi bij Jeff! Ik zie dat het je gelukt is om de Lobelia cardenalis tot een straatje te planten! Nog even geduld hebben en dan groeit die helemaal mooi dicht!

Net als de klimop, dat heb je keurig gedaan. Die zal niet zo lang nodig hebben om je termostaat te verbergen want het is net onkruid. Bij mij is ie al meer dan een meter lang en iedere dag groeit ie verder...

En de levermos zal het ook wel goed doen op die manier!

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

BTW: Zie je de vuurtgarnaaltjes nog wel eens in je bak?! En zijn ze al aan het voortplanten?

Snuitje zei:
Staat er mooi bij Jeff! Ik zie dat het je gelukt is om de Lobelia cardenalis tot een straatje te planten! Nog even geduld hebben en dan groeit die helemaal mooi dicht!

Net als de klimop, dat heb je keurig gedaan. Die zal niet zo lang nodig hebben om je termostaat te verbergen want het is net onkruid. Bij mij is ie al meer dan een meter lang en iedere dag groeit ie verder...

En de levermos zal het ook wel goed doen op die manier!

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

BTW: Zie je de vuurtgarnaaltjes nog wel eens in je bak?! En zijn ze al aan het voortplanten?

Nou ik dacht eerst shit ze zijn allemaal weg, toen ging ook nog mijn vuurvrouw dood. En ineens zag ik ze allemaal uit het mos kruipen en nu zitten ze overal door de bak xD Ook zitten er nog een paar in het oude aquarium waar ik ze toch echt uit dacht te hebben gehaald 😛

Plantjes doen eigenlijk allemaal precies wat ik graag zie behalve de HN die lijkt het niet te gaan redden. Vanavond het laatste reddingsplan inzetten!

mooie foto's weer jeffrey, bak staat er mooi bij.
al moeten de plantjes nog wat groeien, ik kan het resultaat al wel een beetje voor me zien.
goed bedacht met die sateprikkers trouwens!

Mooi Mooi, wat is die plant die rond je stokjes groeit precies?.

mss zei:
Mooi Mooi, wat is die plant die rond je stokjes groeit precies?.

hydrocotyle leucocephala, braziliaanse klimop.

Heel mooi gedaan, leuke bak!

Dank jullie 😀 Ben zelf ook erg blij met het resultaat! Alleen m'n HN wil niet groeien dus dat is nog even afwachten wat dat gaat doen. Die wil ik nog enig sinds boven het hout hebben zodat daar ook wat schaduw val komt.

gedulddddddddd is het toverwoord meneer sjeffke

Ziet er leuk uit bij je! Goede oplossing met de klimop om daar stokjes bij te plaatsen

Ik had ook al een aantal keer een kleine cory gespot maar tot nu toe nog niet goed op de foto kunnen krijgen. Bij deze dus foto's van de kleine corydora trilineatus.

663846_0_82_img_24171.jpg

251587_0_82_img_2414.jpg

Groet, Jeffrey

jaaaaaaaaaa minicory tis en blijft een schatje

durf het haast niet te zeggen maar heb je gezien hoe mij HN groeit?? hahaha

Wat een idee, de klimop aan een stokje laten groeien!!

idd, bij mij gaat het alle kanten op, dus langs een stokje vind ik goed gevonden!

Ik ga vanavond proberen een update te maken als het licht een beetje meewerkt. Er zijn ondertussen nieuwe bewoners bij gekomen een koppel Apistogramma sp. 'Baby Face' (eunotus) en vanmiddag ga ik nog een school van +/- 15 Nannostomus Eques halen.

Verzoekjes kunnen vanaf nu geplaatst worden 😛

jammer dat het nog geen avond is, maaaaaar ik heb ze al gezien hahahaha

oehh das een mooie apisto!
we wachten af jeffrey 🙂

Hmm feest gaat niet door, ga behandelen tegen witte stip. Dus wordt uitvangen vanavond...

Witte stip? Dat is vervelend! In de eerste plaats natuurlijk voor jou en je vissen. Maar ook voor degene die met smart op een foto update zitten te wachten natuurlijk!

De N. Eques lijkt me eigenlijk wel een heel leuk visje! Ik ben benieuwd hoe die zijn in je bak. Wellicht is dat voor mij ook nog een optie als nieuwe schoolvis. Maar ik was vooral benieuwd naar foto's van "babyface" Apisto's!

We zullen nog even geduld moeten hebben met z'n alle! In ieder geval veel succes met de stip-behandeling.

succes met de stipbehandeling, ff goed inlezen over de parasiet!
hopen dat het snel is opgelost.

Ja heb hier om advies gevraagd en bij de leverancier ook, heb nu de manier van de leverancier geprobeerd... Ik hou de vissen goed in de gaten, misschien dat er nog wel een foto update komt zo. Even wachten totdat het buiten donker is voor een beetje goede foto's 😛

Bij deze dan toch de update, de apisto's bleven helaas wat achterin hangen. Hij is wel bijna volledig op kleur nu krijg hem alleen nog niet op de foto 😡 Maar dat komt nog wel! De nannostomus heb ik niet gekocht natuurlijk, wil ze niet in een bak met ziekte zetten...

Totaal
318463_0_82_img_25451.jpg

School kerri's
527222_0_82_img_25481.jpg

Kerri man
333327_0_82_img_25551.jpg

L134 (geloof vrouw)
679475_0_82_img_25531.jpg

Andere pose
514391_0_82_img_25581.jpg

Dikke cory!
792834_0_82_img_25611.jpg

Man en vrouw /7-5
547874_0_82_img_25211.jpg

Hij had er gewoon geen zin in... Maar z'n lijf is nu ook mooi gekleurd 😀 /8-5
694614_0_82_img_25681.jpg

Kijk eens wie aan het pronken was met z'n spiegelbeeld...

572828_0_82_img_26191.jpg

757298_0_82_img_26031.jpg

741986_0_82_img_25901.jpg

256382_0_82_img_25781.jpg

wauwwwwwwwwwww sjefke dat ziet er ff goed uit zeg,

oeeehh, mooi vissie!

Dit ziet er ook heel mooi uit, al snap ik niet goed waarom je plantstokjes zet voor de braz klimop.

Pol_de_gezzmol zei:
Dit ziet er ook heel mooi uit, al snap ik niet goed waarom je plantstokjes zet voor de braz klimop.

Dank je!

Het idee was om die lelijke verwarming te maskeren, alleen groeit de brazialiaanse klimop niet zo heel hard onder het laken van drijfplanten...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan