Skimmer zuigt lucht


Jeronimos

Well-known member
Lid geworden
30 december 2019
Berichten
65
Leeftijd
51
Ik ben sinds kort aan het experimenteren met skimmen om de vieze laag aan het oppervlak weg te zuigen. De standaard skimmer bij de pomp zuigt zo sterk dat het al snel lucht aanzuigt. Ik moet de kop minstens 5mm onder de waterspiegel zetten om geen lucht aan te zuigen. Maar daarmee wordt de vieze laag niet weggezogen. Ik heb geprobeerd de kop te verbreden maar dat werkt niet afdoende. Het is of lucht, of geen oppervlaktewater aanzuigen. Iemand ideeën?
 

Bijlagen

  • simmer.jpg
    simmer.jpg
    119.1 KB · Weergaven: 68
Wanneer je het hebt over een skimmer verwacht ik dat er meer mensen zijn zoals ik die met zekerheid kiezen voor een skimmer los van een extern filter. de Eheim 350 skimmer bijvoorbeeld werkt perfect evenals een skimmer van Superfish. De laatste zuigt geen drijfplantjes in de skimmer.

 
Ik heb die Eheim ook en dan 1 cm onder het oppervlak en dan gaat de vlotter drijven zeg maar maar ook ik zie hier wat lucht via de skimmer de bak inkomen hoor.
 
Ik ben sinds kort aan het experimenteren met skimmen om de vieze laag aan het oppervlak weg te zuigen. De standaard skimmer bij de pomp zuigt zo sterk dat het al snel lucht aanzuigt. Ik moet de kop minstens 5mm onder de waterspiegel zetten om geen lucht aan te zuigen. Maar daarmee wordt de vieze laag niet weggezogen. Ik heb geprobeerd de kop te verbreden maar dat werkt niet afdoende. Het is of lucht, of geen oppervlaktewater aanzuigen. Iemand ideeën?
Op dit ding zie ik dat je er een flessenhals op hebt gezet? Waarom heb je dat gedaan?
 
Om te zorgen dat hij geen lucht blaast in de bak heb ik hem ingesteld (schuifje) op de laagste stand. Jij ook @jessicapilon ?
Nee momenteel niet maar dat heeft hij wel gestaan alleen herinner ik me niet of dat veel verschil maakte. Maar goed ik begrijp dat hij ook bij jouw op de hoogste stand wat lucht trekt en opzich geeft dat niet maar het viel me wel op.
 

Terug
Bovenaan