Slakken achter de achterwand


G

Ginger86

Guest
Ik heb sinds kort een aquarium. Er zitten nu ongeveer een maand vissen in.
Nu is het probleem dat ik slakken achter de achterwand heb zitten. Op zich fijn als daar enkele slakken zitten om het daar schoon te houden. Maar er zitten ook heel veel eitjes. En ik kan er niet fatsoenlijk bij om ze weg te halen. Iemand enig idee hoe ik die eitjes daar weg kan halen? Mijn achterwand zit niet vast dus ik zou hem er wel even uit kunnen halen, maar ik ben bang dat ik hem dan niet meer terugkrijg. Spul om slakken dood te maken wil ik sowieso niet, want er zit ook een slak in die ik gekocht heb.
Hopelijk heeft hier iemand een idee wat ik kan doen.
 
Welkom,Ginger op het AF.
welke slakjes zijn het?

Koop er een slak-etende slak in.

Helena slak.
 
Gewoon niet achter de achterwand kijken heb je er geen last van ook ;)
Niet teveel voeren en regelmatig losse blaadjes en andere resten uit de bak halen dan worden ze geen enorme plaag.
 
Ginger86 zei:
want er zit ook een slak in die ik gekocht heb.

maar geen helena's dan ;)

Inderdaad, gewoon zoals John zegt, niet te veel voeren. Krijg je ook geen explosie van slakken.
 
Bedankt voor de tips. Ik zal op letten dat ik niet te veel voer. Al vind ik het nog lastig in te schatten hoeveel ik moet voeren.
Ik weet trouwens niet wat voor slakken het zijn. Gewoon van die simpele met een rond huisje.
Een slak etende slak is inderdaad niet zo handig met mijn slak die ik wel graag in leven wil houden.
 
Posthoornslakjes? rood?

Schijfje komkommer op de bodem, op vorkje steken.
 

Terug
Bovenaan