slakken die niet de bak uit kruipen


B

Bas Eindhoven

Guest
ik heb een open aquarium met garnalen.
ik zou er graag een mooie slak bij willen.
nou weet ik dat appelslakken de bak uit kruipen
maar zijn er ook slakken die dit niet doen?
en kunnen vuurgarnalen samen met die slakken?

groetjes Bas
 
nee... heb een fluval chi bakje.
volgens de verkoper een ideaal garnalen bakje.

ze moeten wel een flinke sprong maken van ongeveer 5 centimeter
 
Aha ok. Tja ik denk dat een puntslakje niet snel eruit zal klimmen maar ja die zijn minder mooi dan de appels he.
Dan wordt het lastig. Je kan aan Tylo s denken maar ja die moeten het liefst op zand gehouden worden en een hoge ph. En minimaal 24 graden ongeveer.
 
Nou,ze springen wel hoger.
Zitten ze Boven in het bakje,op een plantje, enze schrikken, hup,weg. zo een halve meter verder.
 
thnks! dan ga ik een puntslak proberen, minder mooi maar toch leuk wat extra leven erin!
 
Bertus zei:
Nou,ze springen wel hoger.
Zitten ze Boven in het bakje,op een plantje, enze schrikken, hup,weg. zo een halve meter verder.

Tja en dat noemt de verkoper een prima bakje he.
Bertus heeft hier dus zeker gelijk in.
 
Och, de garnaaltjes vind je ook wel weer, alleen meestal pas als ze uitgedroogd zijn. Geloof het maar, zodra er iets is wat ze niet bevalt zijn ze er weg van
 
AquaVISie zei:
Och, de garnaaltjes vind je ook wel weer, alleen meestal pas als ze uitgedroogd zijn. Geloof het maar, zodra er iets is wat ze niet bevalt zijn ze er weg van

Tja dan kun je ze hooguit op een pistoletje doen. Ik zou dus als ik de TS was een afdekplaat regelen of een andere bak.

Zou zonde zijn van de garnalen toch??
 
10 cm ,in de wok,ja!

Tja, daar kan ook wel wat op hoor. plaatje perspex,of zo.

Zij ze toch beschermd.
 
Ja lastig, ik zie het. Wellicht van plexiglas laten snijden met die vorm eruit he. Je moet toch wat denk ik.
 
Een beetje handige jongen met een glassnijder kan veel hoor. En inderdaad plexiglas is ook een optie

En hiep hiep hoera voor design. Typisch iets voor ontwerpers, kijken alleen maar naar mooi, niet naar practisch
 
dat lijkt me toch wel een goedkopere oplossing dan een nieuwe bak
 
mijn planten laag houden is misschien ook een tijdelijke optie :p
 
Denk het niet, nogmaals, als er iets is met de omstandigheden in je bak zijn ze er weg van. Hoe ze het doen weet ik niet, maar het kleinste gaatje is voldoende om er tussen uit te trekken met alle gevolgen van dien
 
Ik heb de afgelopen 2 jaar rond de 1000 garnalen gehad maar is er hier nog nooit 1 uit de bak gesprongen of gekropen,als ze dat doen is er echt iets aan de hand met de waterwaarden en maakt het volgens mij dan niet uit of ze naast de bak of vanwege een afdekplaatje dood in de bak liggen ;)
 
Zo makkelijk gebeurt dat inderdaad niet. Waaierhanden willen sowieso wel aan de wandel gaan, maar de veel gehouden dwerggarnaaltjes zou je prima in een open bak moeten kunnen houden.
 
Ok dat is waar, maar als er onverhoopt iets met het water mocht zijn dan staat de deur goed open voor ze. Ik hou daarom niet van open bakken.
Ook ivm eventuele troep dat er per ongeluk in kan vallen enzo als je bv kids hebt. Maar of die er zijn weet ik dus niet :D

Ik vind een dichte bak gewoon een fijner gevoel.
 
Ik heb nog niet zo lang waaierhanden maar als ze goede waterwaarden en plekjes hebben om te waaieren en te vervellen zullen ze niet zo snel aan de wandel gaan heb ik het idee.
 
Ik zou de gaten van je lichtkap toch maar goed dichtstoppen John, voor je ze uitgedroogd op de grond vindt. Ook bij goede omstandigheden gaan deze jongens aan de wandel.
 
Ik zal wel vrouwtjes hebben dan ;) ruimte is bij mij minimaal door het leidingwerk van de filters en passen ze niet langs zouden ze het toch proberen.
 
mijn dochter is 5 maanden dat duurt nog wel even
haha
 
fijn om te horen dat het toch wel kan, was al chagrijnig gister avond
ik ga dadelijk voor een puntslak kijken
 
We hebben niet gezegd dat het helemaal niet zou kunnen maar dat er een risico bestaat op het springen :D. natuurlijk moet je daar niet vanuit gaan maar toch.
 
dat is waar, maar halve meter springen bij het minste wat ze niet aanstaat...
vond ik een beetje zorgwekkend klinken
 
Ha ha ja dat klinkt ook zo ja. Ik weet niet hoever ze zouden kunnen springen en dat valt ook wel mee wanneer alles verder in orde is hoor.
Persoonlijk zou ik er wel een plaatje op laten maken want als de kleine straks wat groter is dan mikt die er misschien wel een snoepje in :D

De kleine hier steekt ook graag even dr vinger door het gaatje van de afdekplaat namelijk. Maar ja die is wat ouder hoor.
 
Een afdekplaatje van iets fabrieken zal zeker geen overbodig iets zijn want dan kan je ook slakken nemen die voor het oog prettig om te zien zijn.
Smaken verschillen natuurlijk maar om eerlijk te zijn is een puntslak nou ook niet echt een slak om blij van te worden ;)
 
Ook ik heb nog nooit een garnaal buiten de bak gevonden.
Ze gaan altijd tot de rand van het water, eruit hebben ze nog nooit gedaan.
 
Hier ook niet, maar bij mn opa en oma had de oppasser drie jaar geleden te veel verkeerd gedaan. Zaten er nog 3 in van de 25.
 
Niekserr zei:
Ook ik heb nog nooit een garnaal buiten de bak gevonden.
Ze gaan altijd tot de rand van het water, eruit hebben ze nog nooit gedaan.

Ze kruipen niet, ze springen eruit. (vuurgarnalen,als ze schrikken)
 

Terug
Bovenaan