Wat is er nieuw

Slakken, slakken en nog eens slakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ellenschaap
  • Startdatum Startdatum
E

ellenschaap

Guest
Hallo iedereen,

Een weekje op vakantie, mijn nichtje zorgde voor de beesten en heeft mijn vuurgarnaaltjes iets teveel gevoerd. Er zaten al een paar slakjes in maar niet zo veel, dus ik voerde zelf ook al iets teveel, maar nu zijn het er dus zeker 100. Wat moet ik doen? Ik heb 2 van die Anentome Helena gekocht. Ik hoop dat die er wat opeten maar dat zal niet zo veel zijn denk ik. Ik heb van die druppeltjes tegen slakken (Gastropex) omdat ik dit ook al een keer in mijn andere (vissen)aquarium heb gehad. Nu totaal geen last meer van in die bak. Maar kan ik dit erin doen? Kunnen garnalen daartegen? Natuurlijk doe ik de Anentome dan in een andere bak want die gaan anders ook dood denk ik.

Alvast bedankt!

Garnalen kunnen ook niet tegen slakkengif.
Je zou ze ook kunnen proberen uit te vangen door een stukje komkommer er een nachtje in te leggen, dan zitten er veel slakken op, kun je de komkommer er zo met slak en al er uit halen.
En niet te veel voeren he 😉

Bedankt voor de reactie. Ik zal de Gastropex niet gebruiken dan. De komkommer ga ik proberen maar ik vrees dat het vrij weinig helpt aangezien het er zo veel zijn 🙁 Ik ga oppassen met mijn voer inderdaad. Iemand nog meer tips?

Voedertabletje aan 1 kant als de garnalen genoeg hebben gegeten dat kijken ze er toch niet na maar de slakken zullen zich er verzamelen.

Stuk slang en wegzuigen als ze er met een hoopje opzitten.

Ps in een ingedraaide bak kunnen ze best een week je zonder eten gewoon wat extra bij het weggaan.

Val maken uit een mineraalwater flesje. Bovenste stuk afsnijen en omgekeerd erin. paar hele kleine gaatjes prikken om te helpen zinken. Eindje lijn aan binden. Vissen 2 dagen niet voeren, dan karig voeren en fles met voedertablet of stukje groenten erin laten zakken net voor de lichten uit gaan. Volgende ochtend ophalen.

En eventueel als je javamos hebt deze ook eens goed uitspoelen onder de kraan. Gisteren ook eens gedaan, zaten wel 40 slakjes in mijn bos mos...

ik dacht in eerste instantie ook dat 2 helena's niet veel zouden uithalen, maar ondertussen een paar weken verder doen ze toch heel goed hun werk.

Bedank voor de tips allemaal! Die met dat flesje snap ik alleen niet zo goed...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan