slakken


S

sjaak55

Guest
hoi all

het stik van de slakken in mijn bak elke
dag ben ik bezig met het verwijderen maar er is geen beginnen aan
ik heb ook slakken doder geprobeerd maar dat helpt ook niet

nu heb ik er een snailtrap geprobeer ik zit geen slak in ik gebruik er gewoon voer in maar je hebt
speciale pillen er voor maar ik kan ze nergens kopen

gr sjaak55
 
Neem een schepnetje, leg er een stukje komkommer in, en leg het zo op de bodem van je aquarium.
Wacht eventjes tot de komkommer vol zit met slakken.
Haal dan het schepnetje met alle slakken uit het aquarium, en je bent er van verlost. En enkele keren herhalen natuurlijk.
Hoef je niet met pillen, medicijnen of weet ik veel welke andere chemische middelen gaan gooien.
Ben je er op een makkelijke en snelle manier vanaf.
 
Om welke slakken gaat het hier? Ik leg er ook vaak een vorkje in met een stuk komkommer erop of een algentablet en daar gaan ze snel op af en dan zuig je ze zo af.
 
Misschien ook wel handig om te weten over welke slakjes het gaat inderdaad.
Meestal zijn het poelslakjes die een grote overlast veroorzaken.
 
En eenmaal je de plaag min of meer onder controle hebt, kun je misschien kijken naar enkele Anatome Helena's.
De wel bekende slak etende slak.

 
Om welke slakken gaat het hier? Ik leg er ook vaak een vorkje in met een stuk komkommer erop of een algentablet en daar gaan ze snel op af en dan zuig je ze zo af.
dank je wel jessicapilon ik ga het gelijk proberen
 
Mischien kun je beter de oorzaak aanpakken ipv de gevolgdn(de plaag).
Slakken vermeerderen zich heel snek als er voldoende voedsel is, dus minder voeren, zorgen dat de vissen alles opeten en zorgen dat er geen rottend materiaal achterblijft. Dan nemen de slakken vanzelf af.;)
 
Slakken zijn inderdaad nuttige dieren maar een overschot is natuurlijk niet nodig en meestal te voorkomen.
 

Terug
Bovenaan