slakkenhuisjes


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
Hallo, ik wil graag een tagnayika aquarium, ik zoek slakkenhuizen voor de chicliden.
waar kun je geschikte en goedkope slakkenhuizen?
is deze misschien wat? of andere ideeën?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240122_173602_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240122_173602_Samsung Internet.jpg
    751.3 KB · Weergaven: 18
Uit onwetendheid: waar dienen die slakkenhuisjes voor?
 
Wat doen die met die huisjes dan?
 
Zou je dan niet ook wellicht voor het oog qua variatie dan er een bonte verzameling van alle soorten en maten slakkenhuizen in laten.
 
ik wou graag eens Lamprologus ocellatus houden
Hoe groot is je bak want ik wilde dat ook voordat ik de Multi s nam en ik had ze nog geen 10 tellen in de bak en de mannen begonnen toch te knokken. Ik heb ze gelijk weer teruggedaan.
 
bij de action verkopen ze soms ook slakkenhuizen, als decoratie, erg mooi. Weet alleen niet of die ook geschikt zijn.
 
Hoe groot is je bak want ik wilde dat ook voordat ik de Multi s nam en ik had ze nog geen 10 tellen in de bak en de mannen begonnen toch te knokken. Ik heb ze gelijk weer teruggedaan.
ik heb een bak van 150 cm, of is dat dan toch te klein?
 
voor de lamprologus ocellatus heb je niet een heel slakkenhuisveld nodig als bij multi's.
Hier en daar een aantal groepjes slakkenhuisjes is voldoende.
Denk heel goed na met de inrichting en zorg voor voldoende zichtbrekers.
12 Ocellatussen zal in mijn ogen niet gaan. Het zijn vissen met een serieus karakter.
Ik heb zelf eens een 80cm ingericht voor 3 van deze vissen en ze hebben er eentje de dood ingejaagd.
Omdat de andere 2 elkaar ook niet met rust lieten heb ik ze in mijn 160x60 geplaatst.
Ik had een aantal slakkenhuisjes aan de ene kant gelegd en een aantal aan de andere kant.
En heb zo ook de vissen geplaatst , elks aan 1 kant.
Uiteindelijk heeft het niet lang geduurd dat er nog maar ééntje van overschoot.
Foto van mijn 1.60 aquarium.
 

Bijlagen

  • 44.jpg
    44.jpg
    4.9 MB · Weergaven: 27
voor de lamprologus ocellatus heb je niet een heel slakkenhuisveld nodig als bij multi's.
Hier en daar een aantal groepjes slakkenhuisjes is voldoende.
Denk heel goed na met de inrichting en zorg voor voldoende zichtbrekers.
12 Ocellatussen zal in mijn ogen niet gaan. Het zijn vissen met een serieus karakter.
Ik heb zelf eens een 80cm ingericht voor 3 van deze vissen en ze hebben er eentje de dood ingejaagd.
Omdat de andere 2 elkaar ook niet met rust lieten heb ik ze in mijn 160x60 geplaatst.
Ik had een aantal slakkenhuisjes aan de ene kant gelegd en een aantal aan de andere kant.
En heb zo ook de vissen geplaatst , elks aan 1 kant.
Uiteindelijk heeft het niet lang geduurd dat er nog maar ééntje van overschoot.
Foto van mijn 1.60 aquarium.
verder heb je er ook geen vis bij inzitten?
 
ik heb deze bak spijtig genoeg niet meer maar de bezetting was als volgt:
6 x eretmodus kasanga
5 x telmatochromus vittatus
1x altolamprologus calvus
en uiteindelijk 1 overgebleven occelatus
 
Of ben je nog niet helemaal begonnen.
 
nou omdat ik tussendoor een flinke griep heb gehad, heb ik nog is wat teveel op internet rond gekeken😅 ben nu toch op een ander visbestand uitgekomen🤣
 
hoofdzakelijk malawi chicliden:)
 

Terug
Bovenaan