Slakkenjonkies?


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,348
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Ik twijfel even of dit onderwerp nu onder de categorie planten, plagen of toch hier, onder slakken valt.
Hoe dan ook op de foto's hieronder zie je op mijn plantjes een soort witte puntjes met iets erin, zo lijkt het. Vanochtend bij m'n waterverversing viel me dit op. Zelf denk ik aan slakken eitjes. Mogelijk zien jullie, als de veel meer ervaren rotten, direct wat het is? Eigenlijk heb ik alleen maar Helena's in mijn bak. We weten dat die elkaar, "om op te vreten" vinden. Letterlijk dus maar misschien vinden ze dat, van tijd tot tijd, ook figuurlijk en bedrijven ze de liefde met elkaar.
Erg benieuwd dus!
IMG_20190412_123335_LI.jpg
IMG_20190412_123447_LI.jpg
IMG_20190412_123455_LI.jpg
 
Geen idee Ben, zelf heb ik wel helena's maar dit nog nooit gezien.
Dat ze slechts 1 eitje leggen wil wel vermoeden dat deze van de helena.s zijn, andere slakken hebben vaak een trosje of een spoor.
 
Kan het moeilijk zien op de foto's. Helena eitjes zien er uit als een vierkant slijmerig zakje waar 1 eitje in zit (vaak gelig). Wat ik zo op de foto's kan zien lijkt me dat heel goed kunnen.
 
Daar lijken ze inderdaad wel op, John. Voorlopig ga ik er dus maar vanuit dat het Helena eitjes zijn. Wat ik me dan wel weer afvraag of er door de overige bewoners ook van gesnoept wordt. Maar ook dat zien we vanzelf. Dank iedereen voor de reacties!
 

Terug
Bovenaan