Wat is er nieuw

slakkenplaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter slow down
  • Startdatum Startdatum
S

slow down

Guest
Vraag je mogen poelslakken in de sloot worden uitgezet....ik heb het nog niet gedaan , ik vraag het nu alleen......

Of het mag weet ik eigenlijk niet.. 😉
Ik vermoed alleen wel dat de slakken het niet zullen overleven aangezien ze zijn 'grootgebracht' in warm water.. althans dat neem ik maar even aan.

Edit: Bij mij verdwijnen ze ofwel in de vuilnisbak waar ze langzaam uitdrogen.. of ze verdwijnen door de afvoerput, alwaar ze alsnog het loodje leggen, ben daar zelf dus heel slecht en gemeen in 😉
In de sloot zullen ze nog fungeren als voedsel voor vissen, larfjes ander gespuis, is wat voor te zeggen dus.

Niet inheemse diersoorten in het wild uitzetten is sowieso bij wet verboden. Het kan leiden tot enorme sterfte bij de inheemse soorten of het verdrijven van de inheemse soorten door die andere soort.

Wil je van je slakken af, geef ze weg aan iemand met kogelvisjes/helena slakken of probeer ze voor een klein bedrag te verkopen.
Lukt dat niet en wil de dierenwinkel ze ook niet hebben, maak ze dan af.

Poelslakken komen hier ook voor,hoor.
helena,gaat niet hard.

Poelslakken komen hier ook gewoon voor en doen het buiten veel beter als in een aquarium. Ze worden dan ook veel ouder en groter.
Van buiten naar binnen nemen lijkt me schadelijker, omdat deze slakken parasieten mee kunnen brengen in je bak..

Bertus zei:
Poelslakken komen hier ook voor,hoor.
helena,gaat niet hard.

Nou dat zou ik niet durven zeggen. Had behoorlijk slakken maar na introductie van vier Helena's was het binnen een maand ofzo wel bekeken.

Hoi,

Ik heb ook een ontzettende slakkenplaag en zit met hetzelfde probleem; waar laat ik ze :O

Ik denk dat ik te soft ben om ze door de afvoer te spoelen of in de vuilnisbak te gooien.
Gezien ik nogal ' leek' ben heb ik ook geen idee wat voor slakken het zijn, ze gaan in ieder geval erg hard qua uitbreiding.
(Geen poelslakken, dat weet ik wel).

Zou ik via dit forum iemand kunnen bereiken die graag slakken heeft voor bv. kogelvissen?

Groetjes

Ah ik heb me door Google laten vertellen dat het puntslakken of wel Melano�des tuberculata, zijn.

Soms zijn er mensen met kogelvissen die ze wel willen hebben, kogelvissen vinden slakken namelijk wel lekker 🙂

November88 zei:
Hoi,

Ik heb ook een ontzettende slakkenplaag en zit met hetzelfde probleem; waar laat ik ze :O

Ik denk dat ik te soft ben om ze door de afvoer te spoelen of in de vuilnisbak te gooien.
Gezien ik nogal ' leek' ben heb ik ook geen idee wat voor slakken het zijn, ze gaan in ieder geval erg hard qua uitbreiding.
(Geen poelslakken, dat weet ik wel).

Zou ik via dit forum iemand kunnen bereiken die graag slakken heeft voor bv. kogelvissen?

Groetjes

Zeker: plaats een berichtje op 'aangeboden'. Trouwens, mensen met Anentome Helena's zijn er ook blij mee 🙂

Bedankt voor de tips! Heb er inmiddels al een hele bende uitgevangen en in een apart bakje gezet, al lijkt ze dat niet erg goed te doen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan