Wat is er nieuw

Slakkenval defect?

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
Gisteren vond ik het toch echt tijd om een slakkenval te kopen. De hoeveelheid poelslakjes is enorm gegroeid in mijn garnalenaquarium...

Nu heb ik bij de LFS een slakkenval gekocht van europet (ze hadden geen andere) maar volgens mij werkt deze niet echt zoals het hoort.

Ik zou hem er gisteravond in doen, toen me opviel dat de tralies gaan drijven als ik hem in het water leg. Dat werkt dus niet zoals het moet volgens mij.... Ik heb de slakkenval maar op de kop gelegd zodat de tralies "dichtdrijven", maar er zaten vanochtend nauwelijks slakken in (hele nacht zonder licht, totdat ik de val eruit haalde).

Ben ik nou zo onhandig dat ik het principe niet snap?

Had je er ook een voedertabletje in gelegd?

En meestal moet je ff schudden als je hem in t water legt en dan zakken de tralies wel door de zwaartekracht.

Je kan ook altijd anatome helena's nemen.
Die eten de slakjes op.

Tja.. met als risico een helena-plaag.. Niets mis met helena's natuurlijk, maar niet alvorens de oorzaak van de slakkenplaag te achterhalen, anders is het niet meer dan symptoombestrijding lijkt me..

kellemes zei:
Tja.. met als risico een helena-plaag.. Niets mis met helena's natuurlijk, maar niet alvorens de oorzaak van de slakkenplaag te achterhalen, anders is het niet meer dan symptoombestrijding lijkt me..

Wanneer de slakken geen vijand hebben planten ze zich volgens mij altijd wel makkelijk voort en groeit het al snel uit tot een plaag. Maar het zal vast wel sneller gaan wanneer er veel voer voor ze is, dode planten resten en visvoer wat blijft liggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan