Slecht ziende koi..?


W

Willempies

Guest
Hoi daar. Ik heb nu een paar dagen een koi die niet goed mee eet. Het lijkt alsof hij de korrels niet kan zien. Zodra hij merkt van de andere karpers dat er eten is, komt hij wel en begint hij te happen, maar niet echt op de korrels af. Soms pakt hij er een paar op geluk, maar dat is ook alles. De karper is nog niet dunner aan het worden, en qua zwemgedrag merk ik niet heel veel vreemd, want hij zwemt niet tegen dingen aan of zo. De karper is ongeveer een jaar of 7. Het visbestand: 2 karpers van 14-16 jaar oud, ze waren van opa dus ik weet leeftijd niet precies. Er zitten 2 windes in en ook zit er nog een karper van rond de 7 in en een karper van 2-3 jaar oud die nog niet volgroeit is. De vijver is 7500 liter, misschien iets meer. De vijver is ook 1 meter 10 diep en er zit een filter die 9000 liter aan kan, en die het water mooi helder houdt. Ook heb ik nog een flinke bos zuurstofplanten en een zuurstofpompje voor als de planten niet genoeg zijn of doodgaan.

Kan het ook zijn dat ik overbezorgt ben? Ik moet namelijk nog aanleren hoeveel ze moeten eten en ik voer ze elke dag een klein handje van karper korrels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De koi is helaas overleden, maar ik zat me af te vragen hoe dit kan. Ik bedacht me ook dat deze karper best wel 10 jaar oud had kunnen zijn. Ik weet namelijk alleen dat hij al volwassen was toen mijn opa hem haalde, en dat was 5-6 jaar geleden. Is de koi doodgegaan door een ziekte of ouderdom? Ik had de koi gecontroleerd toen hij net overleden was. Er zaten geen wonden, hij was niet dun, en ik merkte verder niets raars op. De rest heeft nergens last van op het moment, maar ik hou ze goed in de gaten
 
10 jaar is voor een koi nog niet oud, dus ouderdom zal het niet zijn geweest.
Met 5 koi en 2 windes heb je ook niet direct overbezetting. Wel vind ik je vijver niet heel diep voor koi. Wellicht kan je in de toekomst beter alleen goudvissen / windes houden.
Denk dat je nu, ervan uitgaande dat de overige vissen het nog steeds vrolijk doen, gewoon pech hebt gehad.
 
Ja alle andere vissen hebben gelukkig nergens last van gehad, dus ik hoop dat het maar iets eenmalige was
 
wat het ook was die slechtziendheid is het probleem niet geweest karpers kunnen hun eten prima vinden met hun overige zintuigen ze veroorzaken in de natuur bij het azen zoveel stof dat er toch geen zicht meer is
 

Terug
Bovenaan