Wat is er nieuw

slijmlaag op hout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blauwevinvis
  • Startdatum Startdatum
B

Blauwevinvis

Guest
Beste visvrienden,

Ik heb een nieuwe aqua opgestart en wou het een heel natuurlijke sfeer geven door er veel hout en planten in te leggen
Maar na 2dagen lag er een dikke witte laag "slijm" op.
Nu heb ik overal op het internet gelezen dat het niet schadelijk is maar ik maak me toch zorgen voor mijn planten. Je ziet dat het witte spul ook een beetje op de planten zit, wat me erg verontrust.

Nog een bijvraag, wat is het witte spul nu eigenlijk?

Groetjes,
blauwevinvis

Heb dit ook gehad bij opstart, het verdwijnt na een paar weken. Lijkt een bacteriebloei te zijn en is niet gevaarlijk.
Er zijn op het forum heel wat posts hierover!!!!

ps: Ik heb zelf dat spul een beetje afgeheveld bij waterverversing, maar het kwam opnieuw terug, tot het op een dag helemaal verdwijnt! geduld hebben!

oke dan maak ik me niet teveel zorgen!
wel vervelend dat het mijn filter zo makkelijk verstopt

EErst goed schoonmaken, dan inwateren,Buiten je bak.

Wat heb je dan voor filter?

Het verstopt je filter? Daar heb ik nooit problemen met gehad. Bij mij verwennen het gewoon, ik denk ook dat mijn garnalen en vissen er zich voor een deel tegoed aan deden.

Ik dacht dat deze laag een laag schimmel moet zijn maar hou me te goede. Het verdwijnt inderdaad vanzelf en kan zelfs bij garnalen geen kwaad.

jup het is nu helemaal weg 🙂
mijn aqua ziet er nu heel netjes uit
En het slijm kwam in mijn filter op de bovenste wattenlaag totdat een dik laagje werd, een beetje modderachtig precies
Het liet veel minder water door dan het zou moeten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan