Slijmlaag op water oppervlak


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Beste,

Ik heb een nieuwe bak opgestart zo'n 8 dagen geleden.
Nu heb ik onderin de bak bij de lage bodem bedekkers een soort mistig achtige waas, het is volgens mij alg.
Boven op het water oppervlak ligt een soort slijmlaag en ik vindt dat het water ook niet helder is neigt naar groen.
IK heb geen voedingsbodem en ik bemest volgens de EI methode, heb er ook een co2 installatie inzitten dmv een externe reactor.
Ik heb er net pas wel een drop checker ingehangen, dus ff afwachten wat de kleur gaat doen.
Ik ben benieuwd of iemand weet wat hier aan de hand is, sommige plantjes(bodembedekkers)gaan ook al een soort rotten, slijmen.
Ik zal proberen een paar foto's te posten.

Al vast bedankt
 
Weinig verstand van algen & planten.

Die slijmlaag (ook wel olielaag genoemd) op je oppervlak noemen we een kaamlaag.
Zie je vaker in opstartende bakken, soms helpt het door de uitstroom van het filter omhoog te richten zodat het oppervlak goed in beweging is.
 
Hierbij de foto's

IMG_2133.JPG


IMG_2134.JPG


IMG_2135.JPG


IMG_2136.JPG


IMG_2137.JPG
 
Word al lekker groen zo, de rest zijn wat opstart problemen welke je vaak tegen komt, je kan het voorzichtig afzuigen, maar het kan geen kwaad en verdwijnt als de bacteriecultuur verder op gang is.
 
Kan niet overal verstand van hebben Richard anders had ik jou wel verteld hoe het moet.

Ik denk dat Richard bedoeld dat Hij er niet zoveel verstand van heeft, hij is meer in de bakken met veel stenen ;)

Dat dus !

"Weinig verstand van algen & planten, dus kan je daar niet mee helpen" had ik er beter van kunnen maken :) Begrijpend foutje, niks aan de hand.
 
Ik ben het met Ton eens dat je dit vaker bij de opstart ziet en geduld is hier op zn plaats. Ook op hout zie je vaak schimmel en dat trekt na verloop van tijd wel weg hoor en kan geen kwaad.
Klein beetje voer verkruimelen zal de opstart ook bespoedigen.
 

Terug
Bovenaan