Slootwater


P

PRIS1

Guest
Weet iemand of er garnalen te koop zijn die ook kunnen leven in slootwater?

Groetjes
 
Omdat ik een bak met slootwater heb staan voor mijn zoon. Daarin zwemmen kleine spul wat in dat water zat en het leek me leuk om er een gezellig garnaaltje in te hebben, als dat mogelijk is.
 
Als daar klein spul in zit, kunnen er ok rovers bijzitten.
zou 1,2,3 niet weten wat je in slootwater zet. wet ze wel, maar die zijn beschermd.
 
Ik zou dat niet doen want je weet nooit wat er in dat water zit en garnalen zijn erg gevoelig. daarbij moet je er minimaal 10 houden.
 
Bij mijn weten zijn er geen garnalen in het slootwater hier, wel eens gehoord van zoetwater kreeftjes.
 
Bak met slootwater zonder het nodige apparatuur gaat denk ook niet goed komen met welk diertje dan ook.
 
Bedankt iedereen. Ben weer wijzer geworden.
 
Vroeger, Ja, toen was er genoeg.
Salamanders , kikkerdril. stekelbaarsjes,\

In 80 cm. Allemaal beschermd nu.
 
Vlokreeftjes zouden leuk zijn, die worden ongeveer een centimeter, scharrelen rond en kunnen snel zwemmen.
 
Maar is de vraag of er hier garnalen zijn die in sloten leven of als de garnalen die wij in het aquarium houden ook in het slootwater kunnen leven?
 
mh paar larven van geelgerande watertor of van de zwarte watertor.....Kun je wat beleven! Zoetwaterschorpioen is ook een leuke bewoner, andere waterinsecten, zoals de kevers zelf, maar ook schrijvertjes, bootsmannetjes en een hoop andere in water levende inscten, blijven niet lang.....Ze kunnen vliegen en gaan weg als ze je bakje niet meer interessant vinden.

Wat wel kan, als je een filtertje en zeer helder water kunt houden is een waterspin, die weeft onder water een web waar ze lucht inbrengt, zodat dat een duikersklok wordt, ze eet alleen levende kleien diertjes die ze grijpt en in haar klok opeet. Deze spinnen kunnen wel een jaar of 2 worden en blijven mooi in je bakkie.
 
Als excuus een kind meenemen van een jaar of 6 tot 10 oud.
Desnoods leen je die even van de buren of zo.
Vervolgens kan je heerlijk de hele middag ongegeneerd op je buik met een schepnetje in een boerensloot liggen frotten.
Niet gegarandeerd dat je een spinnetje vangt.
Wel gegarandeerd dat je een supermiddag hebt! :thumbs:
 
Als excuus een kind meenemen van een jaar of 6 tot 10 oud.
Desnoods leen je die even van de buren of zo.
Vervolgens kan je heerlijk de hele middag ongegeneerd op je buik met een schepnetje in een boerensloot liggen frotten.
Niet gegarandeerd dat je een spinnetje vangt.
Wel gegarandeerd dat je een supermiddag hebt! :thumbs:

Wij deden vroeger niet anders. waren er nog genoeg sloten.
De meeste zijn nu gedempt.
kikkers, salamanders. stekelbaarsjes.
 
Ja, geweldig was dat.

Gewoon een stokje met een touwtje waar je een worm aan bond.
Die stekelbaarsjes hapten zichzelf wel vast.

En dan de stekelbaarsjes in een aquarium in de tuin en kijken hoe ze een nest bouwden.
Jonkies gegarandeerd!
 
In mijn tijd, was er meer open slootwater.

Die hebben ze in jou tijd gedempt.

Nu draaien ze dat weer terug. Er moet meer water komen, om water vast te houden voor droogte.

Nieuwbouw wijken krijgen ook weer meer water en slootjes (wadi’s)

Tijd van alles via het riool afvoeren is voorbij.
 
Ja. regenwater krijgt een eigen afvoer.

Voorlopig zijn ze hier de 50 jaren flats aan het slopen.

Worden gewone wingen gebouwd.
 
Hengeltje, en heel klein hakje zonder weer haak. made erop. en gaan.
 
Nou ik vang hier watervlooien in de sloot en doe dat met een heel fijnmazig aquariumnetje en heb deze met een ty rap aan een lange stok gebonden.
 

Terug
Bovenaan