Wat is er nieuw

Sluiers 30 of 50 liter per vis

maar ik heb hem wel alleen mag hij aleen in de schuur staan maar dan is ze bang dat hij kapot vriest

Welke soorten blijven kleiner waar er wel 2 van in mijn bak kunnen

Sorry ik wil heel graag weer na 6 jaar 2 a 3 sluiersvroeger een kom nu een 80 cm ik zag laats op marktplaats 3 volwassen telescoopogen met een 60 cm aquarium te koop staan dus ze kunnen wel uitgroeie

Buffelruggen zijn toch erg sloom en kleiner

Ik denk dat je niet moet kijken wat een ander heeft want dat wil niet zeggen dat dat ook goed is Joren.

Ik heb wel een meter maar die staat leeg en mag aleen draaien in de schuur maar dat vind me moeder eng ivb met kapotvrieze

In de PDF staan eigenlijk twee regels voor de afmeting van het aquarium, vaak wordt alleen het aantal liters per vis onthouden/gebruikt maar dit is niet correct. Aan beide regels moet worden voldaan:

1) Minimale afmetingen 100 x 50 x 50 cm
2) 50L per vis of 30L per vis indien vaker water verversen.

Regel 1 is wat ingewikkelder want vaak heeft een 1 meter aquarium niet 50cm diep en 50cm hoog, een veiligere optie zou zijn een aquarium van 1m20cm, die komt vaak in de buurt van de 250L die minimaal aangeraden wordt.
Met alleen de 30L per vis regel kom je er niet en zit je veel te klein.

@Nicole. Goed verwoord. Blijven drammen dat het wel kan met 30 liter per sluier :6

Intensief onderhoud betekend zeker geen 50% per week. Dit is al minimaal onderhoud als je alles kloppend en optimaal heb.

Een 80 cm aquarium met 3 sluiers gaat echt niet goed komen.

Ze zullen eenvoudig weg niet in normale formaat kunnen uitgroeien zodat je uit eindelijk een soort van "gehandicapte"vissen zult hebben die al door hun gefokte bouw meervoudig gehandicapt zullen zijn.

Je heb wel kleinere soorten sluiers maar dan moet je een flink budget hebben. Denk aan 200 euro per visje. Deze visjes vragen ook wel weer kennis van zaken omdat dit nog zwakker soortjes zijn.

Wil je nu perse 2 sluiers in de 80 cm hebben haal dan 2 pearl scale. Mits je intensief ververs zullen deze het wel doen. Ook een moeilijker/zwakker soortje dus eerst inlezen. Bij de pearl scale kunnen geen andere drukkere/snellere sluiers.

Het om de dag voeren om je water waardens goed te houden is niet de insteek die je moet hebben. Kleine sluiertjes moeten juist 3 tot 6 keer per dag wat eten. Je bent ze nu aan het laten vergroeien en aan het uithongeren.

Je bent nog jong 14 jaar maar ik hoop toch al volwassen genoeg dat je na lezen van alle posts toch een juiste keuze ga maken.

Dan gaan ze naar de vijver die is blijkbaar al leeg gevist door de rijger van de 25 zijn er nog 4 mieschien dan later 1 of 2 pearl scales

Ik bedoelde 2

Of kan ik beter wat chinese danios en wat goudelritsen nemen gouderitsen lijken namelijk wel op dwerggoudjes dus ook leuk

Dan gaan ze naar de vijver die is blijkbaar al leeg gevist door de rijger van de 25 zijn er nog 4 mieschien dan later 1 of 2 pearl scales
Nou, om heel eerlijk en direct te zijn; dan is die vijver ook een heel slecht idee, tenzij jullie wat doen om te voorkomen dat de reiger nog bij de vissen komt.

Ja me vader heeft er nu beton gaas overheen gedaan
Dat is wel helemaal top :thumbs:
Van afmetingen van vijvers heb ik niet veel kennis. Neem aan dat hij groot en diep genoeg is als er zoveel goudvissen in hebben gezeten?

2.5 meter lang
1.5 breed
1 meter diep

Zou mooi zijn als je het zo kan oplossen en met gaas erover zal dat wel goedgaan denk ik.

Mooie oplossing. Wat je eventueel ook met je 60cm aquarium kan doen is kijken naar een enkele betta/kempvis, meer gaat gewoon niet samen in dit formaat. En dan een leuk bijvisje als je wat meer wilt. Kempvissen zijn kleurrijke vissen die erg persoonlijk kunnen worden en, althans hier, vrij nieuwsgierig zijn. Beste kies je er niet één met al te lange vinnen, of anders zoeen als op mijn profielfoto. Die hebben wat minder snel last van vermoeidheid door de lange vinnen. Een dame kan natuurlijk ook, die hebben sws kortere vinnen en zijn wat actiever, als je dat meer aanspreekt.

overigens staat er onder een nieuw bericht de knop 'bewerk'. Zo kun je binnen 20 minuten na het plaatsten je bericht nog aanpassen, hoef je niet elke keer een nieuw bericht te plaatsen. Mag, maar kan anders 😀

Maar mijn vraag is nu kunnen chinese danios en goudelritsen samen in de 85 cm

Goudelritsen zijn vijvervissen en dienen minimum in een groepje van 6 te zitten.
Dus nee ze kunnen niet in een aquarium van 85 cm.
Een groep Danio's alleen kan dan wel weer.

Ik dacht dat het wel kan ivbm het zijn kleinere vissen en worden in wel het aquarium gekweekt door mensen

Thx vooor de tips allemaal ik heb denk ik het vis bestand voor ogen

Het worden 2 pearlscales met wat garnalen

Of 15 chinese danios met garnalen

Welk vinden julie de beste

Pearlscales vereisen een speciale bak en het zijn 1 van de moeilijkste varianten om te verzorgen.
De kans is zeer groot dat jouw garnalen worden opgegeten.

In jouw geval zou ik voor de Danio's gaan.

Garnalen kunnen wel met veel verstop plekken
En ik hoorde dat pearl scales makkelijker zijn dan blaas oogjes

Joren even off topic maar ik zie dat je soms best veel posten achter elkaar plaatst. Als je iets bent vergeten en nog wil posten dan kun je dat aan je oudere bericht toevoegen tot 20 min daarna via de bewerk knop onder je tekst 😉

Garnalen kunnen wel met veel verstop plekken
En ik hoorde dat pearl scales makkelijker zijn dan blaas oogjes

Nogmaals Pearlscales horen in een speciaalbak.
Blaasogen zijn opzich wel makkelijker dan pearlscales maar bij deze variant dien je de decoratie te minimaliseren (lees geen).
Blazen zijn fragiel en zo heeft een pearl ook zijn zwakheden.
Als jij plaatsen moet creëren om jouw garnalen in leven te houden dan moet je wel met decoratie werken.

Zeg nu niet dat je enkel 2 Pearlscales gaat houden in een kale bak want dan voldoe je nog niet aan een geschikte omgeving + deze vissen vergen veel wat ervaring.

Een 80cm heeft qua formaat nu eenmaal beperkingen en daar moet je je denk ik bij neerleggen.

Kunnen me sluiers ook tijdelijk in een 90 liter specy kuip binekort mag ik toch mijn meter over 2 maand

Ja, maar zoals ook in je andere topics (dit maakt het overigens nog steeds erg verwarrend) is een meterbak gewoon te klein voor goudvissen. Maak er wat anders leuks van, tropisch of subtropisch en jij en je vissen hebben er dan zo veel meer plezier aan!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan