sluiers van michelle


:DD ja word wel weer tijd voor een up date

Vanaf december zit ik in een rollercoaster van persoonlijke ellende wat mijn vissen wat in verwaarloosde toestand zijn geraakt. Het verversen is wel door gegaan maar minder aandacht.

De corona hebben we overleeft maar mijn man kreeg half januari slecht nieuws van ziekenhuis. denken in maanden ipv jaren dit is weken geworden en is overleden. Ik ben mij aan het bezinnen hoe verder. Ik werk nu wat meer omdat ik toch graag een plakje rosbief op me boterham wil en de vissen is toch erg intensieve taak qua verzorging. Ik ben er nog niet uit wat te doen. Daar neem ik rustig de tijd voor.

Inmiddels is het aardig uitgedund in het aquarium. De 2 rug/ zij liggers (ryukin) waarvan de dikke sumo een zwaar beschadigd oog heeft opgelopen door het op de zij liggen heb ik een week of 2 geleden laten inslapen. Ik zat al tijden met deze 2 in me maag en heb nu toch de knop omgedraaid en een emmertje met kruidnagel olie en verdoving gemaakt. Dit was een triest klusje maar is nu ook dan maar gebeurt. Dat kon er ook nog wel bij.

Ik heb nog z on 100 slobbertjes naar de LFS gebracht en ik denk dat ik nog z on 50 ieni mini slobbertjes heb die zo gauw ze wat gegroeid zijn ook weg gaan.

Ik heb nu dus nog 2 sluiers. De Ranchu en de telescoop en 2 blonde volwassen mannen slobbers. Papa slobber van Antje en een van vermoedelijk het eerste nest.

Met me 4 filters is dit natuurlijk goed te doen zodat ik wat minder vaak hoef te verversen maar dit is nu eenmaal een taak die erbij hoort en geen 14 dagen op zich kan laten wachten dus ik ga hier trouw mee door.

An sich is de gehele situatie goed te doen maar ik zit met een vissen oppas als ik op vakantie wil etc. Mijn moeder deed dit met haar vriend maar haar vriend is dermate gedementeerd dat dit ook niet meer mogelijk is want de kans dat hij de vissen gaat bakken ipv verversen is groot..

Komt tijd komt raad en wat er nog rond zwemt doet het verder prima.
 
gecondoleerd met je man, dit is een vervelende situatie waar je in zit. Ik wens je alle sterkte toe
 
Ach Michelle, dat is naar om te horen, gecondoleerd. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er de laatste tijd niet naar stond. En dat je dan toch nog de beslissing hebt genomen om Sumo en de Freule in te laten slapen, daar kan ik niet anders dan respect voor hebben. Sterkte met alles…
 
Gecondoleerd Michelle , neem rustig de tijd voor alles uiteindelijk valt alles wel op zijn pootjes .
 
Heel naar als je ineens je partner moet verliezen, gecondoleerd en sterkte met dit grote verlies
 
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst. Ik was niet op de hoogte van de situatie en ik schrik hier van. Veel kracht toegewenst en hopelijk komen er betere tijden.
 
Hierbij maar weer eens een update en aankondiging dat mijn hobby met sluiers eerdaags op houd.

De telescoop had enige tijd geleden een soort van grote blaar (hangzak) onder zijn oog. Hij vertoonde ook wat raar gedrag door in turbostand op de zij rondjes te racen. Ik heb met een scalpel een klein sneetje gemaakt in de blaar in de hoop dat wat er ook in zat dit eruit kon en de druk afnam. Veel en groot verversen om water schoon te houden. Het ooog en de blaar zag er na een paar dagen steeds beter uit maar hij bleef op de zij in een hoek liggen. Na een paar dagen had hij geen kracht meer om omhoog te komen en heb ik hem ook laten inslapen. Het was te sneu om dit te moeten aanzien.

Resultaat alleen nog mijn mooie Ranchu in het grote aquarium met een stapel slobbertjes. De eerste dagen gaf de Ranchu geen blijk van eenzaamheid en deed wat hij altijd doet. Vreten en vreten en slobbertjes bij het vreten verjagen. Je zie toch aan het gedrag dat hij anders word. Normaal als de kippen erbij met etenstijd maar nu er geen concurrentie is een beetje lummelen.

Na wikken en wegen of ik er een sluier bij zou gaan halen besloten dit niet te doen. Ik had 2 personen in me hoofd om te vragen om mijn Ranchu over te nemen en verder goed te verzorgen. @roberto1983 komt hem vrijdag ophalen waar ik heel blij mee ben gezien hij naar mijn idee een van de beste oplossingen is voor de Ranchu gezien het een aardige flinke vis is die gewend is aan ruimte. Hij heeft al heel wat rond zwemmen en heeft onlangs niet z on positieve ervaring met Ranchu s gehad dus we hebben afgesproken als er geen klik is met de sluiers onderling komt de Ranchu weer terug naar mij en ga ik kijken naar een andere oplossing.

Ik hoop natuurlijk dat de Ranchu erg blij is met zijn nieuwe huis en mede vissen.

Ik heb nog een stapel mini slobbers die ik laat op groeien tot dat ze groot genoeg zijn om naar de LFS te kunnen en zal dan in der loop der tijd een leeg aquarium krijgen en deze gaan ontmantelen. Daarmee komt een einde aan toch een hele leuke hobby met vele hoogte en diepte punten. Wie weet past deze hobby in de toekomst weer beter in me leven maar voor nu houd het dus even op.
 
Get, Michelle, wat jammer dat je er mee moet stoppen. Blijf je actief op AF, of is dat ook over? :(
 
Jee Michelle, dat zal niet meevallen. Gecondoleerd met Jules 😕. In ieder geval fijn dat je mooie Ranchu een goed thuis krijgt, ik denk dat hij het daar zeker naar zijn zin gaat hebben.

Ik wens je sterkte en succes met het opkweken en afvoeren van de laatste lichtingen slobbers, en hoop natuurlijk dat je niet helemaal weg gaat van het forum! Ik heb zo veel van je geleerd, en je foto-album gebruik ik regelmatig als naslagwerk…
 
Wat enorm klote zeg Michelle dat je stopt met de hobby, hopelijk verander je nog van gedachten:iloveyou:
 
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Arme Jules. Ik denk sowieso dat de ranchu al enorm geluk had met jou, als bazin, en daar komt nu bij dat de ranchu ook enorm geluk heeft wanneer het goed klikt met de sluiers van @roberto1983 (tof dat jullie dat gaan uitproberen!). Dus hoe je het ook wendt, of keert; die ranchu komt sowieso goed terecht. Met soortgenoten wel een beetje extra goed, ik begrijp je besluit ook, het zal niet makkelijk geweest zijn.

Dat gezegd hebbende vind ik dit ook wel een beetje een zwarte dag voor de sluierhobby hoor. :'(De wereld is straks een kundig aquariaan armer. Ik hoop dit forum niet, en dat zullen de mede-sel-fish hier zeer waarschijnlijk ook hopen ;) :p.

Dank je wel Michelle, ook ik heb veel van je geleerd, nog steeds, ik wens je voorspoed toe wat betreft het verdere ontmantelen van de bak. Hoop ik ook een beetje dat die slobbers dat vermenigvuldigen niet nog verder doorzetten... :unsure:. Anders blijf je alsnog aan de gang ;).

🤞
 
Ik lees deze bladzijde zojuist en dus ook het verhaal achter het verhaal. Alsnog gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijden. En ik hoop dat je de dierbare momenten koestert en alles een goed plekje krijgt bij het verwerken. Ik wens je veel kracht toe ook al kennen we elkaar niet face to face.​
 
Wat enorm klote zeg Michelle dat je stopt met de hobby, hopelijk verander je nog van gedachten:iloveyou:
Dat gaat echt niet gebeuren Antje. Ik ben al maanden bezig te wikken en te wegen en nu een beslissing genomen omdat 1 sluier gewoon te zielig is.. Ik ben geen type die impulsief vissen gaat weg doen en later erop terug ga komen of een ander soort te nemen. Het was al moeilijk genoeg om tot dit besluit te komen.

Wellicht wat jaren verder maar denk dan toch weer sluiers of wellicht flowerhorn ook machtig mooi :stop:

In ieder geval geen mannetje en vrouwtje slobbers meer :ROFLMAO: Voorlopig ben ik met dit euvel nog wel even zoet.
 
Get, Michelle, wat jammer dat je er mee moet stoppen. Blijf je actief op AF, of is dat ook over? :(

Op het forum zal ik nog wel geregeld komen. Ik heb wat leuke contacten en als ik iemand kan helpen zal ik natuurlijk gewoon nog proberen te helpen. Daarbij moet ik natuurlijk de mooie foto reportages van een vrolijke Ranchu van. @roberto1983 en de rest van de Fancy nerds in de gaten houden :DD
 
Zo hee Michelle ik lees het nu pas. Gecondoleerd met je man!

Jammer dat je gaat stoppen met je hobby!
 
Heel veel sterkte Michelle.
 
De Ranchu is net opgehaald door @roberto1983. Ik hoop dat het hem goed gaat.

IMG_0287.JPG


Nog geen uur later zie ik veel geslobber. Die hebben meteen het hele aquarium op geeist :rolleyes: De troepen zijn naar voren uitgerukt. Eindelijk hebben ze hun zin. Only for Slobbers

IMG_0363.JPG
 
Schitterende vis. @roberto1983 heeft geluk ;).
Wow, dat moet echt heel gek aanvoelen, ineens zo'n bak zonder sluier :cry:. En die slobbers! Opportunvisten.
 
De vis gaat het vast heel goed krijgen michelle en het is toch zo leuk die kleintjes
 
De vis gaat het vast heel goed krijgen michelle en het is toch zo leuk die kleintjes

Ik ga er ook van uit dat de Ranchu het heerlijk zal vinden in zijn nieuwe en nog grotere aquarium met wat gezelschap.

Tja die kleintjes zijn leuk, het eerste en 2 nestje maar nu na nestje 1000 ben ik wel klaar met die rot zakjes ;) Het blijft zich in grote getallen vermenigvuldigen :eek:
 
Ik snap wat je bedoelt ik ben ook wat aan het afbouwen hoor anders houd het nooit op en mijn gezondheid laat het ook niet meer zo toe maar het blijft leuk
 
Wat ik me afvraag is hoe je aan de naam slobbertjes bent gekomen. Is dat een gedeponeerd handelsmerk of zo? :D

Even een beetje speurwerk gedaan. :)

Bron Google : https://www.pavo.nl/advies/slobber-voor-paarden-zo-voer-je-het/99

Zo heb ik ze altijd genoemd ipv algeneters, om voor mezelf een soort van verdeling te maken. Sommige soorten hangen altijd aan iets, om af te slobberen met z on ronde bek op het raam geplakt. Die bekjes staan nooit stil volgens mij. Sommige algeneters doen dit niet. Zijn volgens mij meer termen door andere bedacht zoals ramenwasser, ramenklever en vast nog meer termen. Er zijn zoveel algeneters dat is voor mij geen doen om allemaal te herkennen en hun eigenlijke naam te onthouden. Dus slobber, aufwush eters en overige algen eters in mijn hoofd.

Je heb in de supermarkt tegenwoordig ook slobber voor je hond ;)
 

Terug
Bovenaan