Wat is er nieuw

Sluierstaart en guppys

• Onderwerp starter Onderwerp starter Christiaanvee
  • Startdatum Startdatum
C

Christiaanvee

Guest
Hallo
Ik heb 2 sluierstaarten in een aqarium van 120 liter Met een pomp en een thermometer die op 20graden staat ik wil hier guppys bij doen hoeveel /en is dit mogelijk???

Dat lijkt mij geen probleem.

Voor volwassen sluierstaarten is je 120l bakje al te klein, de filter die daar bij zit zal de vervulling van die 2 vissen ook niet kunnen bolwerken.
Permanent 20° is ook geen goede optie voor guppen, het is mijn ervaring dat als ze te lang koud zitten, ze sneller last krijgen van schimmelinfecties.

Het enige wat ik je kan aanraden is de sluierstaarten groter te huisvesten en de temp op te trekken naar 26° voor de guppen.
Wat je dan ook best doet is enkele levendbarenden houden en een zoutgehalte van 3 gram per liter water (dus 360gram de eerste keer en dan enkel bijvoegen volgens je verversing) aan te houden, daarvan gaan guppen langer gezond leven.

26 graden constant is nu weer niet zo fijn voor de sluiers. Als je dit doe moet je goed gaan voeren want dan werkt de spijsvertering maximaal. Jonge sluiertjes hebben zeker meerdere malen kleine voerbeurten nodig per dag.

Wat ik mss niet heel duidelijk in m'n relaas zette is dat ik de sluiers en guppen niet samen zou zetten.

En mijn ervaring is dat Guppen het uitstekend doen bij 20 gr.
Schimmels heb ik nooit gezien.
Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, zijn ze nooit ziek...

Guppen en sluiers zou ik niet samen houden.
Heel simpel: ze hebben andere behoeften al kunnen guppen in mijn ervaring prima op kamertemperatuur en 's zomers buiten gehouden worden.
Maar ook: de sluiers zullen de guppen uiteindelijk opvreten, aangezien sluiers zowat alles opvreten wat in hun bek past. 😉
Daarnaast zitten je sluiers nu al krap, niet qua hoeveelheid liters maar wel qua bakmaat (80cm gok ik) dus zou ik eerder kijken naar een grotere bak of een nieuw baasje voor je sluiers.

Zou ik er wel andere vissen da guppys bij kunnen doen of niet??

Nee.
Wordt zowiezo sterk afgeraden om andere vissen bij goudvissen en/of sluiers in een aquarium te steken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan