Wat is er nieuw

Sluierstaart in aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquariumxl
  • Startdatum Startdatum
Ja dat heb ik, maar dit lijkt me een overbodige discussie.
Tweede poging, ik denk dat het juist heel zinvol is deze discussie, want je geeft zomaar een advies die naar mijn mening een zeer slecht advies is, ik denk niet dat jij werkelijk weet wat het gewicht bijelkaar is van die stenen als je ze aanelkaar lijmt, ik vind het dan op zijn zachtst gezegd een erg onverstandig advies. En ja ik weet wel wat dat gewicht is, ik werk dagelijks met stenen (ben beeldhouwer in natuursteen)

Thx iedereen ik ga nog effe verder lezen en veel klushes doen wnt met 3 euro zakgeld in de week haal ik het nooit binen die 6md zelfs op mp zijn deze bakken erg duur

Tweede poging, ik denk dat het juist heel zinvol is deze discussie, want je geeft zomaar een advies die naar mijn mening een zeer slecht advies is, ik denk niet dat jij werkelijk weet wat het gewicht bijelkaar is van die stenen als je ze aanelkaar lijmt, ik vind het dan op zijn zachtst gezegd een erg onverstandig advies. En ja ik weet wel wat dat gewicht is, ik werk dagelijks met stenen (ben beeldhouwer in natuursteen)
Ten eerste gaf ik een mogelijke oplossing voor iets dat als mogelijk probleem werd aangekaart, mijn inziens niet direct een advies maar ik snap dat je dat ook zo kunt interpreteren. Ten tweede, je hoeft niet alle stenen tot 1 kluit te lijmen om te voorkomen dat stenen gaan schuiven, het zijn immers goudvissen en geen honden om maar iets te noemen. Ten derde, je hoeft ook niet zóveel lijm te gebruiken dat je de stenen zelf niet meer uit elkaar kunt breken met je handen/een beitel. En ja, dat kan prima zonder je aquarium te slopen, uiteraard mits je dat met tact doet.
Volgens mij heb ik je niets, dat je als steenhouwer niet al weet, verteld.

Het filmpje met de berg stenen is ingebracht als inspiratie dat snap ik wel maar gewoon een heel slecht voorbeeld voor een sluierbak.

Een sluierbak moet je echt hufter proof maken. Bij die kleine jonkies valt het allemaal mee maar je heb erbij die alles slopen. Al die mooie mosjes en plantjes die op en tussen de stenen zijn worden gegarandeerd gesloopt of op ze minst een koppie kleiner gemaakt. Ik heb bosjes planten op van die filter stang zuignappen en heb wel eens een sluier voorbij zien zwemmen met de bos in de bek en de zuignap hing er vrolijk bungelt bij.

Als er een brokje voer tussen de stenen valt kunnen ze uren lopen kloten om dat brokje te bereiken. Je wilt niet weten wat voor kracht een volwassen sluier heeft. Ik heb stenen van 20 bij 20 erin en die gaan echt wel schuiven als ik ze niet barricadeer. Vooral op bare bottom gaat alles erg snel schuiven. Los hangende/liggende luchtstenen is al een slecht idee. Als ze even een duikspurtje nemen dan ontstaat er vrij krachtige golving door hun staart.

Bij paaien heb je ook kans dat sluiers zich beschadigen aan ruwe stenen. Vooral een telescoop. Een vrouwtje word erg hard handig alle hoeken ingebeukt en dan tegen z on stapel rotsen is gewoon niet handig.

Beter dan een mooie toren van mosbollen maken. Soort van soesjestoren voor ze en lekker zacht matras voor de eitjes 😀

Beter dan een mooie toren van mosbollen maken. Soort van soesjestoren voor ze en lekker zacht matras voor de eitjes 😀
Nee joh, ipv je hele bak zacht maken gewoon die monsters zelf inpakken.
Net als sumo worstelen

GameCity_Bedrijfsfeest_Groepen007_.jpg

Hierbij is ie omgedoopt van vreetmachine naar sumo skippy. Perfecte omschrijving 😉 :thumbs:

Dit is denk wat TS voor ogen heeft. Staat wel bij aquarium gedeelte. 8 mm vol glas. 1.50x40x50. Ik zou het niet durven zonder stabilisatie strips.

Aquarium 150x40x50
Dit is duidelijk geen 150cm bak gelukkig... Ze gebruiken als voorbeeld een foto van een andere bak van hen, in dit geval is die zo'n 80 cm schat ik.

80cm zou goed kunnen wanneer die tegels daarachter 30x15 zijn.

Hoi allemaal ik heb een aquarium met nu nog 1sluierstaart nu krijg ik binekort een 2de sluierstaart van 8 jaar die is 15cm ongeveer
Mijn bak is 80x35x45 lxbxh ben al aan het sparen voor een grote bak vn 1.50m voor deze 2 kanjers

Nu wat vraagjes

1 Is 150cm groot genoeg voor deze 2 schatten
2 zijn er nog bewoners die erbij kunnen heb al geprobeert kijk hieronder
3 wat voer ik ze
4 welke soort is de nieuwe sluier
5 hoeveel liter zit er in de bak van 150x40x50
Zorg er in ieder geval voor dat de sluiers van het zelfde geslacht zijn. als je een koppel hebt paren ze zeer vaak waardoor je waterwaarden zwaar worden belast.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan