Wat is er nieuw

Sluierstaart in geknepen rugvin

Eva

New member
Lid geworden
16 oktober 2025
Leeftijd
20
Zijn een maand of 1/2 heeft mij sluierstaart vaak een ingeklapte vin en is ze niet actief. Ik heb een groter aquarium gekocht omdat ik dacht dat het misschien daaraan lag maar dit is dus niet. Waterkwaliteit enzovoort kan het niet zijn want de andere 4 doen het helemaal goed. (Ja ik weet het 1 vis per 50 liter dus heb alsnog te weinig ruimte voor ze 5 vissen in 120 liter) ze zit soms tik in een hoekje en ademt dat snel. Haar buikvinnen ( weet niet of het zo heet) zitten dan ook ingeknepen en het lijkt dan soms alsof ze met stress in der ogen kijkt.. wie weet wat dit is en hoe je dit kan opslossen?

Bijlagen

• IMG_0303.mov
    30.6 MB
Hoelang heb je de nieuwe bak en hoeveel ververs je?

Hoelang heb je de nieuwe bak en hoeveel ververs je?
Het nieuwe aquarium heb ik vorige week maandag opgehaald en laten draaien. Vorige week vrijdag de vissen erin gedaan. Ik wist wel dat de bak langer moet draaien voor de bacteriën en dergelijke maar wist niet of het een grote impact zou hebben op de vissen. Water ververs ik 1x per week maar heb ik nog niet gedaan. Water is beetje troebel omdat ik gevroren artenia? erin had gedaan.

minimaal 75% wisselen in een keer, mag zelfs meer.
Voorlopig iedere dag doen.
Verder zsm een druppeltest voor ammoniak en nitriet halen.

Je zal wel vol in een ammoniak en of nitrietpiek zitten.

Ja de bak is dan niet ingedraaid maar goed de vis heeft het al langer begrijp ik maar dat kan komen door te kleine huisvesting. Ik zou extra vaak verversen en normaliter is dat wekelijks zeker de helft maar gelet op het formaat bak zou ik dat 2x per week doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan