Sluierstaarten hebben witte vlekken


C

Christiaanvee

Guest
Hallo,
Ik kom terug van vakantie nu heeft iemand anders mijn vissen voer gegeven. Nu zie ik dat de vissen witte vlekken hebben weet Iemand wat dit is en wat ik nu kan doen? De pomp en verwarming hebben wel weinig aangestaan (misschien dat het hierdoor komt)
 

Bijlagen

  • 16236617698427073845328290633009.jpg
    16236617698427073845328290633009.jpg
    205.4 KB · Weergaven: 103
Dat ziet er uit als een bacteriele infectie. Je bak is zo te zien niet erg groot, en als de pomp niet aanstaat is de kans bijzonder groot dat de waterwaarden snel verslechteren en je vissen ziek worden. Ik denk dat je heel snel moet ingrijpen om je vissen te redden. Om te beginnen iedere dag minimaal 50 % van het water verversen en snel op zoek naar een grotere bak met een pomp geschikt voor sluierstaarten. Verwarming is overigens bij Sluierstaarten niet nodig. Hieronder een link waarin het een en ander wordt uitgelegd...

 
Jep. Een goed filter hebben (en kennis hebben van biologische filtering, de stikstofcyclus inderdaad) is absoluut noodzakelijk om bovenstaande problemen te voorkomen, en om je vissen langere tijd in leven te houden. Veel beginnende vissenhouders weten dat niet, met problemen, teleurstelling en uiteindelijk stoppen met de hobby als gevolg.
 
In principe, als je een filter hebt, laat je die gewoon de hele tijd aan staan. Gewoon 24 uur per dag, 7 dagen per week. Als je hem uitzet blijft de ontlasting in je aquarium en gaan de bacterien in je filter dood. Dus dan heeft een filter geen enkele zin. Of geen filter of wel, maar dan gewoon aan laten. En met goudvissen/sluierstaarten heb je echt een groot aquarium en een goed filter nodig.
 
Waarom zet nu iemand een verwarming aan en een (filter?)pomp uit...
Bacteriële infectie kan, amonia brand lijkt me nog logischer.
Niks 50% verversen... gewoon 100%
 
kun je eens een foto plaatsen van je bak in geheel, inclusief filter en aantal vissen dat je hebt?
 
Update: ik heb het aqarium helemaal schoon gemaakt nieuw water erin na 2 weken waren de vlekken weer weg bedankt voor jullie Reacties
 

Terug
Bovenaan