Wat is er nieuw

Sluierstaartjes met algeneters en/of slakjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdwardKenway
  • Startdatum Startdatum
E

EdwardKenway

Guest
Hallo lieve iedereen,

:engel:

ik ben vandaag op dit forum gekomen omdat ik met de vraag zit:

Zijn er algeneters/Algenetende visjes en/of slakjes die bij de Sluierstaart Goudvis geplaatst kunnen worden? Zoja, welke dan?

Het hele internet staat vol antwoorden en ze zijn allemaal verschillend. Het lijkt mij dus het beste het misschien hier te vragen, aangezien ik er vanuit kan gaan dat er hier mensen rond zwerven met ervaring! 🙂

Wens jullie allemaal een fijn weekend! :zwaai:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe groot is de bak?

Anyway, er bestaan geen echte algeneters, dus nee. Slakjes kunnen wat alg eten, maar niet genoeg om een bak schoon te maken (en zeker niet een grote bak).
Algen moet je voorkomen, niet bestrijden, en als het al te laat is zul je zelf het werk moeten doen, helaas.

Voor algenbestrijding kun je beter iets anders verzinnen wnat dieren zullen je daar niet bij helpen.

Is het gewoon om een leuk bestand te hebben dan zou je de ancistrus claro kunnen aanschaffen die moeten in een koudwaterbak

Voor algenbestrijding kun je beter iets anders verzinnen wnat dieren zullen je daar niet bij helpen.

Is het gewoon om een leuk bestand te hebben dan zou je de ancistrus claro kunnen aanschaffen die moeten in een koudwaterbak

Ik heb gelezen op enkele websites dat de Ancistrus claro van 24-28ºC houdt. Ik heb zelf een verwarminkje liggen, gloednieuw, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat een sluierstaart op 24 graden gehouden wordt, right?

Hoe groot is de bak?

Anyway, er bestaan geen echte algeneters, dus nee. Slakjes kunnen wat alg eten, maar niet genoeg om een bak schoon te maken (en zeker niet een grote bak).
Algen moet je voorkomen, niet bestrijden, en als het al te laat is zul je zelf het werk moeten doen, helaas.

Mijn bak is mooi schoon, geen zorgen, ik schaf ze niet aan om het vuile werk op te knappen.
Ben gewoon erg benieuwd of er diertjes zijn die alg eten en bij sluierstaartjes kunnen, meer voor het oog dan voor het werk, want dat verricht ik zelf. ^^
Mochten er andere diertjes te combineren zijn met de sluierstaart dan zijn ideeën altijd welkom dus.

Ik heb gelezen op enkele websites dat de Ancistrus claro van 24-28ºC houdt. Ik heb zelf een verwarminkje liggen, gloednieuw, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat een sluierstaart op 24 graden gehouden wordt, right?

Ja diverse sites is dat op te lezen inderdaad, echter volgens een zeer bekende L-nummerkweker (geeft lezingen in binnen en buitenland) kunnen ze beter in een koudwaterbak zitten, wij hebben ze van haar overgenomen en doen het inderdaad beter in een koudwaterbak als een verwarmde bak.

Had ergens op dit forum genomen dat enkele mensen een Pleco bij hun sluiers hebben zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan