Smurrie in cerges reactor


Robin E

Well-known member
Lid geworden
11 april 2010
Berichten
120
Locatie
Middenbeemster
Een tijdje geleden heb ik een cerges reactor gebouwd en eigenlijk werkt die prima, maar toen ik net even ging kijken zat er allemaal smurrie in. Een beetje zoals ook in de slangen zit. twee weken geleden wel een stroom storing van een paar uur gehad, maar ik denk niet dat dat ermee te maken heeft. Is dit normaal en/of tijd voor de grote filter schoonmaak?

nieuw:
852DB4B6-11A8-4E8E-9274-7A5EC094F644.jpeg

vuil (even schuin kijken šŸ˜‰)
09C7463B-DF9C-440E-AF99-5D833E9B90B7.jpeg
 
Update: ik kan er toch niet goed tegen, dus heb de reactor schoon gemaakt. Het vuil viel eigenlijk wel mee, maar de binnenzijde van de fles is helemaal ruw geworden, aangetast door de CO2? waar ik eerst gewoon door helder plastic keek is het nu mat plastic. Is zo een waterfilterfles wel geschikt?
 
Heb hier hetzelfde met pvc, er lijkt gewoon een biofilm op te groeien of iets.
 
zou het plastic niet aangetast zijn? Ik krijg het er niet af namelijk, de pijp in het midden is van druk pvc en die nog wel glad.
 
Zou verwachten dat het plastic foodgrade is dus niet zomaar poreus word...
Zou het geen alg kunnen zijn?
 
Hoe voelt die smurrie aan...korrelachtig of vettig.
bacterien vinden CO2 nl geweldig, dus ik ga er bijna voor 100% uit dat je een biofilm erop hebt zitten.
 
Ik heb ook een eigenbouw van Chinees materiaal. Uiteraard ook wel eens gereinigd. Maar gelukkig blijft dit plastic gewoon helder, het is in elk geval nog niet aangetast.
 
Het plastic is wel food grade maar niet chemicaliƫn bestendig. Het is de 10 inch van waterfilterman zoals iemand in benvo zijn topic heeft gebruikt. Ik kan niet wachten op de Chinese vrienden.

Het voelt echt ruw, en met je nagel kras je het er niet af. Het is totaal niet vettig.

in het ergste geval bouw ik weer een nieuwe, ga ik voor 20 inch of zou Ik dan teveel gaan inboeten op debiet?
 

Lengte van je filterhuis maakt denk ik niet uit voor je debiet
 

Terug
Bovenaan