Snel of niet ??

webhond zei:
waarschijnlijk is dat een opstipatiemegaplamariastegosauruaximus.

maw. maak je niet zo'n zorgen. zijn je maanvissen al groter geplaatst?
kunt je beter daar zorgen over maken dan over bio CO2 en mos.

was even vergeten dat je dezelfde bent als gisteren. ook al lijk je nu de aardige zus.

Hebben we allemaal niet een slechte dag? waakhond.
Of heb ik nu je broer? ;)
 
Sharon_xx zei:
Bertus zei:
Je kunt ook Bio co2 zelf maken.
Ik kan het �berhaupt proberen zelf te maken, die spullen zijn ook nog wel te regelen. Maar plantenvoeding is ook te halen in de dierenspeciaalzaak toch ??

En nu heb ik zonet aan mijn mosbol iets ontdekt. Ik zat te kijken en heb mijn mosbol een keertje voorzichtig omgerold maar er zat aan de andere kant een oranje balletje met daaromheen op haartjes lijkende sliertjes , maar het leek ook op een vliesje ??



ja, Maar met 300 gram suiker,en mespuntje gist,,heb je co2 goedkoper.

En,ja, Plantenvoeding is ook wel te koop,hoor.

Plantenvoeding goedkoop bij zooplus


Plantenvoeding is belangrijk voor de verzorging en groei van de planten in uw
aquarium. Bemesting in vloeibare of vaste vorm.
www.zooplus.nl/shop/vissen/aquariaplant ... lantenmest
 
paratitusobstipatiemalariaurinaal Ik dacht namelijk dat dit het was
 
Ja ik ga kijken wat ik kan doen , al mijn planten gaan namelijk ook dood , kan dat aan de bodem liggen ?
??
 
Planten gaan dood omdat ze vaak wat tekort krijgen, dat kan plantenvoeding zijn, of licht.
Planten groeien door licht, ik weet niet hoelang je lampen branden?
En door licht hebben ze ook plantenvoeding nodig.
Die 2 moeten in balans zijn, dus de planten gaan door het licht de voeding opeten, zodat ze gaan groeien.
Ik weet niet hoeveel en welke planten je in je bak hebt, maar sommige planten hebben meer licht of voeding nodig dan andere, als dat uit balans is kan je alg krijgen of ze gaan dood.
Als je snelgroeiers in de bak hebt, zullen die ook meer voeding nodig hebben dan b.v. schaduwplanten.
Je moet dat eerst weten, ik weet niet hoe je bak eruit ziet, of je veel of weinig planten hebt enz.
 
astrid j zei:
Planten groeien door licht, ik weet niet hoelang je lampen branden?

Hoelang moeten de lampen eigenlijk branden , ik zet ze smorgens aan een uit als ik ga slapen en dat is verschillend.
 
Zo van 8 tot 10.
Of 9-11.
Net wat je voor lampen hebt.
T5 geeft veel licht,dus korter.
T8 minder fel,dus kan wat langer.
 
Ik ben vanaf half 9 op school dus heb hem vaak daarvoor al aan en ik doe hem vaak tussen 7 en half 8 aan en ga vaak rond 10 uur slapen en vaak is mijn lamp tussen half 10 en 10 uit.

Mijn lamp is niet heel fel maar ik heb ook weer geen weinig licht. Moet het echt op vaste tijden uit of ??
 
Waarom zet je er geen tijdklok op.
Heb je geen omkijken meer, en de vissen regelmaat.
 
Ohja dat kan ik inderdaad wel doen.. maar hoe werkt dat eigenlijk want dat heb ik nooit echt begrepen , hoe dat in zijn werk gaat ??

En ik zal nu zolang ik nog geen tijdklok heb vaste tijden aanhouden.
Is dat ook beter voor de planten ??
 
Een tijdklok is echt heel simpel hoor.
Je kunt ze al voor rond de 2 euro bij de action kopen. Het werkt dmv een ring met pennetjes/schuifjes zeg maar. Als je bv de bak van 8 tot 18.00 verlicht wilt hebben dan duw je de pennetjes in dat gebied dus naar beneden en de andere laat je omhoog en dan zal dus die schakelaar automatisch om 8 uur het licht laten aangaan en om 18.00 uur weer laten uitgaan.
Een kind kan de was doen zeg maar.
 
Dat lijkt me inderdaad heel simpel. Het ligt zeker aan de soort plant als het om hoeveelheid licht gaat ?? Want die van mij willen niet echt doorgroeien :S Is mijn licht niet fel genoeg of staat mijn licht te lang aan ? Wat kan de reden daarvoor zijn
 
Tja als ze ergens een tekort aan hebben dan gaat de groei eruit.
Weet je zo ook je waterwaarden of kun je die laten meten??
Alle voeding moet voor een goede groei aanwezig zijn en je licht bepaald eigenlijk de groeisnelheid. Als er weinig licht is maar heel veel voeding dan groeien je planten nog amper.
Ik heb het licht een uurtje of 8 branden en doseer alle voeding een beetje over met de EI methode.
Maar we moeten het niet te ingewikkeld maken dus het is handig als je je waarden weet want zo is wellicht te achterhalen waarom ze niet goed groeien.
 
Ik ben met de waterwaarden helemaal een kluns :S
Daar ben ik helemaal niet mee bekent ? Want je hebt verschillende waardes toch ??

En hoe kan ik dat opmeten ??
 
Terug
Bovenaan